ماجرای ضربه بازیکنان پرسپولیس چیست؟

ماجرای ضربه بازیکنان پرسپولیس چیست؟

محمد پنجعلی چندین سخنرانی داشت که اکثر آنها به درخواست او به ما سپرده شد. مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس همچنین اعلام کرد که به زودی سوالات زیادی را در باشگاه پرسپولیس فاش می کند و … آنچه می خوانید بخشی از گفتگوی نسبتا طولانی با محمد پنجعلی است;

آیا از وضعیت فعلی باشگاه پرسپولیس مطلع هستید؟

بله، من خیلی چیزها را می دانم، اما در حال حاضر دوست ندارم زیاد به آن اشاره کنم. مشکلات زیاد است و مدیرعامل و هیئت مدیره عمدا به باشگاه پرسپولیس آمده اند و در آینده هیچ بهانه ای ندارند.

منظورت چیه؟

ببینید مدیران اول مسئولیت می گیرند و بعد توجیه می کنند که بدهی و بدبختی و فلان و غیره به ما به ارث رسیده است! اگر نه، حتماً می‌دانستید که در چه شرایطی آمده‌اید. این دوستان باید پول حمل کنند وگرنه در نیم فصل دوم نمی توانند دوچرخه سواری کنند!

چرخ ؟!

بله، سایر تیم ها و رقبای پرسپولیس بودجه بسیار دولتی دارند. تاکید می کنم دولت اما تیم قهرمان پرسپولیس با 40 یا 50 میلیون هوادار باید لنگ باشد؟ این زیبا نیست. آقایان آبروی فوتبال ایران را در آسیا برده اند. یادتان باشد بنویسید حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا بدترین ضربه بعد از انقلاب به فوتبال ایران بود. من به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس هنوز در شوک این اتفاق زشت و تلخ هستم.

هیچ کس مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفت و همه شخص دیگری را مقصر دانستند؟

دیدن مصاحبه های آقایان هم ناجور بود. سوت وحشتناکی دادند و بعد یکی یکی آمدند و در تلویزیون مصاحبه کردند. خجالت آور بود.

مصاحبه یحیی گل محمدی درباره مشکلات مالی را دیدید یا شنیدید؟

واضح است که کادرفنی و یحیی گل محمدی باید بیش از همه نگران بی پولی و مشکلات مالی باشند. حتی شنیدم بچه های پرسپولیس می خواستند اعتصاب کنند اما با احترام به مردم و هواداران تمرین کردند. این بچه ها هم خرج دارند، هم خانواده دارند و هم در قرارداد خودشان حساب باز دارند. مدیران باشگاه باید احساس مشارکت کنند. اگر قراردادی منعقد شود، مدیران بعدی نیز باید به آن متعهد باشند. ما هم بازیکن بودیم و خاک این باشگاه را خوردیم.

زمان شما در دهه 60 پول نبود. درست است، واقعی؟

آن موقع اوضاع فرق می کرد و هیچ تیمی پول نداشت. شاید پول نداشت اما یک هویت بود. هویتی که مردم و هواداران پرسپولیس به ما داده اند و برای من بسیار ارزشمند است. هر چند افتخار می کنم اولین قراردادی که با پرسپولیس بستم مرحوم علی عبده بود. امضایی که ارزش و اصالت داشت و مثل امضای مدیران امروز فوتبال نبود. مدیرانی که فقط می دانند چگونه دروغ بگویند و قول بدهند.

هم تیمی شما ضیا عربشاهی در مصاحبه ای گفته پرسپولیس شعبه دوم سایپا شده است. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

در این مورد حرف های زیادی برای گفتن دارم اما فعلا نمی خواهم چیزی بگویم. من و امثال من خاک باشگاه پرسپولیس را خوردیم و حرف های زیادی برای گفتن داریم اما به موقع بگویم.

چرا الان حرفاتو نمیگی ظاهرا مشکلات زیادی از تیم پرسپولیس می دانی؟

من خیلی چیزها را می دانم و امسال یکی دو سال آکادمی پرسپولیس را اداره کردم. من دروغ های زیادی شنیدم و مشکلات زیادی در باشگاه دیدم که می خواست به تیم آسیب برساند.

چه مفهومی داره؟!

مثلا در زمستان به تیم های پایه گرم نمی دادند و بچه ها با آستین کوتاه تمرین می کردند! به همین ترتیب مربیان تیم های پایه هم برای خسته شدن و رفتن حقوق نگرفتند. من از قبل می دانم که تمرین و بازی برای پرسپولیس و یحیی گل محمدی و شاگردانش چقدر سخت است.

خیلی خوب با همه این تفاسیر بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان را چطور می بینید؟

تیم هایی که مقابل پرسپولیس بازی می کنند همیشه انگیزه بیشتری دارند. این موضوع به امروز و دیروز مربوط نمی شود و همیشه پخش زنده یا بهتر دیده شدن در دیدار مقابل پرسپولیس و استقلال انگیزه مضاعفی برای حریف ایجاد می کند. بازی مقابل فولاد خوزستان خیلی سخت است اما من به یحیی گل محمدی، کادرفنی پرسپولیس و این بازیکنان ایمان و اعتماد زیادی دارم. این تیم اگر از بیرون آسیب نبیند و مشکلات مالی اش حل شود، باز هم شایسته ترین تیم برای قهرمانی است. این حرف من نیست اما همه کارشناسان می گویند پرسپولیس بهترین فوتبال را ارائه می دهد و کیفیت فنی و تاکتیکی بهتری نسبت به سایر تیم ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید