ماجرای ناپدید شدن سما جهانباز در شیراز چیست؟

عکسی که در کنار این گزارش مشاهده می کنید، پدر ‘سما جهانباز’ دختر 22 ساله اصفهانی است که حدود هفت ماه پیش به طور مرموزی در شیراز ناپدید شد. در سوم بهمن 1401، پدر سما با در دست داشتن پلاکاردی با تصاویر دخترش از «رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه» برای یافتن دخترش درخواست کمک کرد.

جهانباز پدر سما در خصوص ناپدید شدن دخترش به «اعتماد» گفت: «تاکنون چیزی از دخترم نشنیده ایم، دو شب پیش به پل خواجو رفتم و از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برای یافتن دخترم کمک خواستم. فقط من دخترم را میخواهم فقط دنبال دخترم میگردم 5 بهمن ماه تولدش هم هست 20 روز پیش پیش “سردار حبیبی” رئیس پلیس آگاهی استان فارس رفتم و او تیم ویژه ای را به من نشان داد که در حال جستجو هستند. پرونده دخترم حدود 45 سانتی متر قطر دارد و اطلاعات او در آن درج شده است.قاضی پرونده دخترم “افشین درشوری” است که پیگیر پرونده مربوط به سما است.مدتی پیش پلیس فردی را که سما را در روز ناپدید شدن ردیابی کرد و این فرد حدود یک ماه در بازداشت بود و این فرد به پلیس گفت: از آنجایی که سما زیبا بود دنبالش رفتم تا شماره تماسم را به او بدهم.

پدر سما ادامه می دهد: «آخرین چیزی که از سما می شناسیم صدای او (صدای آزاد شده) برای دوستش است. این رای در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شد. با صدایی که سما برای دوستش فرستاد، گفت: فاطی، الان واقعا باید با تو صحبت کنم. مشکلی پیش آمد. زود با من تماس بگیر.» ویسی قبلاً به مادرش زنگ زده بود و گفته بود: «یک ربع دیگر می‌آید».

در اواسط تیر ماه سال 1401 خانواده این دختر 22 ساله به پلیس اطلاع دادند که دخترشان مفقود شده است. سما با برادر و مادرش برای دیدن عمه اش از اصفهان به شیراز رفته بود. روزی که سما برای فروش طلای 2 تا 3 میلیون تومانی به «معالی آباد» شیراز می رود، دیگر خبری از او نیست و تلفنش خاموش است.

پدرش چندین بار ادعا کرد که تصاویر دوربین مداربسته شخصی را در اختیار دارد که سما را هنگام خروج از جواهر فروشی دنبال می کند، اما در آن زمان پلیس ادعا کرد که این فیلم یک سرنخ قطعی نبوده است… تا به حال و با گذشت 7 ماه از آنجا. هنوز خبری از این دختر 22 ساله اصفهانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید