ماجرای واردات غیرقانونی ماژول های دندانی به کجا رسید؟!/ وزارت بهداشت ساکت است!


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919649

ماژول های دندانپزشکی جزء گروه محصولات 1 بوده و واردات آن ممنوع است اما از سال 1395 با تایید اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مجوز واردات و ترخیص ماژول های دندانپزشکی از کشور چین صادر شده است. !

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدت هاست که شناخته شده است واردات غیر قانونی ماژول های دندانپزشکی از این رو کمیسیون بهداشت و درمان نیز به این موضوع ورود کرد و حتی با مدیرکل تجهیزات پزشکی و سازندگان این شرکت جلسه ای برگزار کرد. از صحت ماجرا جویا شدند که معلوم شد فردی که ماژول ها را وارد می کند، با استفاده از ترفند، ماژول های دندانپزشکی کودکان را وارد کشور کرده است.

قرار بود اداره کل فناوری پزشکی گزارش بررسی و نتیجه بررسی های کمیسیون بهداشت را به مجلس ارائه دهد تا در این باره تصمیم گیری شود، اما تاکنون وزارت بهداشت اظهارنظری نکرده و ترجیح داده است. سکوت کن!

به گفته علیرضا چیذری کارشناس تجهیزات پزشکی، انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی و موسسه مرات بیش از 6 ماه است که از این مشکل مطلع بوده و مکاتبات متعددی با مسئولان ذیربط و مرجع قانونگذاری و سازمان انجام داده اند. بازرسی انجام شده اما بسیار چشمگیر است، علیرغم تمامی اقدامات بعدی و پذیرش این تخلف از سوی مراجع قضایی، بقیه یونیت های دندانپزشکی خارجی نیز ترخیص شدند.

جالب است بدانید که 4 تا 5 میلیون تومان برای واردات ماژول های دندانپزشکی هزینه شده و این تعداد برخلاف دستور مدیریت برای حمایت از تولید است و وزارت بهداشت به جای دندانپزشکی کودکان، ماژول های دندانپزشکی را روان و بسیار مویرگی اجرا کرده است.

متأسفانه سالها می گذرد مافیای مواد مخدر و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت نفوذ کرده اند و مسئولین نه تنها توانایی مقابله با آنها را ندارند، بلکه گاهاً با آنها نیز مواجه می شوند، لذا در مورد واردات غیرقانونی ماژول های دندانی فرد نامبرده در سال 1395، درخواست واردات ماژول های دندانی تحت عنوان عنوان واحد دندانپزشکی کودکان در اختیار اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و مسئول مربوطه قرار گرفته است سازمان غذا و دارو همچنین عمداً یا اشتباهاً با این درخواست موافقت کرده است و قطعاً خطا و تخلفی در این زمینه وجود دارد که باید پاسخگوی وزارت بهداشت باشد.

درج سازمان بازرسی در فایل واردات ماژول های دندانپزشکی

سازمان بازرسی کل کشور با دعوت از اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی وارد پرونده واردات ماژول های دندانپزشکی شد، بنابراین ایروان مسعودی، بازرس کل امور بهداشت و درمان ژنرال. سازمان بازرسی کشور درباره واردات ماژول های دندانپزشکی گفت: فرم واردات صحیح است به این دلیل بود که از اداره کل تجهیزات پزشکی مجوز داشته و ارز دریافت کرده و از گمرک وارد شده است.

به گفته بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور متاسفانه سوء استفاده ها اتفاق افتاده و شواهد نشان می دهد که به نام واحد کودک تشکیل شده است که اینطور نیست.

به گزارش دانا؛ حال این سوال مطرح می شود که وقتی کالاهای با کیفیتی در کشور تولید می شود که بتواند نیاز داخلی را تامین کند، چرا مافیا باید ارگان ها را تامین کند؟! به نظر می رسد وزیر بهداشت و درمان چ سازمان غذا و داروباید نسبت به وجود باشد مافیای تجهیزات پزشکی موضع بگیرید! وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان متولی تامین تجهیزات پزشکی و کالاهای ضروری کشور باید پاسخگوی هرج و مرج باشند. بازار تجهیزات پزشکی اما تا الان در مورد این قضیه سکوت کردی!


بیشتر بخوانید:

تاریخچه واردات ماژول های دندانی چیست؟

چرا پرونده واردات غیرقانونی ماژول های دندانی بررسی نمی شود؟/چه کسی پشت این ماجراست؟!

دیدگاهتان را بنویسید