ماموریت بسیج دانش آموزی اجرای طرح آموزشی / کانونی برای تربیت جوانان انقلابی است.


ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878069

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه گفت؛

صلاح الدین کارا تپه گفت: رسالت ما اجرای طرح آموزشی در تمامی مراحل است که برای اتصال سه رکن مدرسه و خانواده در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صلاح الدین کارا تپه در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی یکی از لایه های 22 گانه سپاه است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مجموعه بزرگی از آینده سازان کشور را تحت پوشش خود دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه افزود: به دلیل داشتن رشته تحصیلی و افرادی توانمند و پرانرژی، برنامه های این قشر بسیار متنوع و مهم است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه عظیم هم اکنون در اختیار آموزش و پرورش و آموزش و پرورش قرار دارد و وظیفه آموزشی دانش آموزان در تمامی ابعاد بر عهده این نهاد است.

کارا تپه گفت: اینها جوانان و نوجوانانی هستند که در دستان آینده کشور خواهند بود و این موضوع مسئولیت خطیر آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی که در سال 57 به رهبری حضرت امام (ره) رخ داد و دست استعمارگران از کشور کوتاه شد، دشمنی دشمنان آغاز شد. توسط آمریکای جنایتکار علیه کشور ما.

کارا تپه ادامه داد: دشمنان در این 43 سال به طرق مختلف با کودتا، حملات نظامی، تحریم و جنگ نرم تلاش کردند انقلاب را زمین گیر کنند.

وی بیان کرد: طی چند دهه اخیر با تلاش جوانان و نوجوانان این انقلاب توانسته است گام اول را با سربلندی بردارد و چون در گام اول از جوانان دهه 60، 70 و 80 استفاده شد. اکنون جوانان و نوجوانان باید قدم دوم را بردارند: «برای حذف به بهترین شکل.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه گفت: دشمن همیشه در حال برنامه ریزی است و در اینجا باید به آموزش و پرورش کمک کرد تا بتواند رسالت خود را در عرصه های مختلف علمی و آموزشی به بهترین نحو انجام دهد.

وی گفت: بر این اساس سازمان بسیج دانش آموزی به صورت سازمان یافته و منظم در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت می کند.

کارا تپه ادامه داد: در سطح اولیه واحد انقلاب امیدان، در سطح متوسط ​​اول واحد پویندگان و در سطح متوسط ​​دوم واحد پیشگامان به صورت سازمان یافته، دقیق و برنامه ریزی شده کار را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در مرحله اول معلمان بسیجی مسئولیت رهبری را بر عهده دارند و در مرحله سوم یعنی پیشکسوتان رهبری در اختیار دانش آموزان بسیجی است که قبلاً به عنوان معاون استانی انتخاب شده اند و این توانایی را دارند. رهبری یک گروه “

کارا تپه خاطرنشان کرد: بر این اساس هم انتخاب کادر انجام می شود و هم در این سن دانش آموزان احساس مسئولیت می کنند که آینده انقلاب پرسنلی محسوب می شود.

وی افزود: هدف اصلی سازمان بسیج دانش آموزی تحقق شعار تربیت 8 میلیون جوان مومن است و بسیج انقلابی و کار نظام است.

این مسئول گفت: در بیانیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه دستیابی دانش آموزان به زندگی خوب را فراهم می کند.

وی بیان کرد: دانش آموزی که به این درجه می رسد همان جوان انقلابی است که معتقد به کار سیستمی است که ما قصد داریم در آینده انقلاب از آن استفاده کنیم.

کارا تپ افزود: به همین منظور رسالت ما اجرای طرح آموزشی در تمامی مراحل است که برای اتصال سه رکن مدرسه و خانواده در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمانشاه گفت: این طرح آموزشی در تمامی مقاطع در حال اجراست. در دبستان به نام شهید عزیزاللهی، در کلاس اول به نام بهنام محمدی و در کلاس دوم به نام شهید فهمیده نامگذاری شد.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی با توجه به اینکه سن بلوغ کاهش یافته است، بیشتر تمرکز ما روی مسائل بلوغ است. تربیت بدنی، اعتقادات، تغذیه، سلامت و اخلاق.

کارا تپه اذعان داشت: در دوره متوسطه اول بیشتر برنامه ها با هدف برگزاری اردوهای یک روزه و تشکیل هیئت های ماهانه در مساجد و مدارس است. از این طریق قصد داریم هم طلاب را به سمت مساجد هدایت کنیم و هم مساجد می توانند مبلغ باشند. «نقش خود را در جذب جوانان و نوجوانان ایفا کنید.

وی گفت: در این مرحله مثلثی متشکل از خانواده مسجد و مدرسه دست به دست هم می دهند تا دانش آموز از نظر آموزشی به مرحله رشد برسد.

کارا تپه بیان کرد: در مرحله دوم متوسطه به سمت دستورالعمل های تحصیلی و مسائل علمی دانش آموزان می رویم که بر اساس آن مسائل فضای مجازی، آموزشی، فرهنگی، نظامی و جهادی را اعمال خواهیم کرد زیرا دانش آموزان در این مرحله به بلوغ فکری می رسند. .

به گفته این مسئول، برنامه های دیگری از جمله آمادگی برای دفاع از اردوهای راهیان نور دانش آموزی در برنامه درسی گنجانده شده است.

وی افزود: در برنامه های فرهنگی سال گذشته موفق شدیم فعالیت های مختلفی از جمله زنگ ایثار و مقاومت، سرداران 13 ساله، دنیای بدون تاریکی، همکلاسی های مهربان، تقسیم شادی، ایران قدرتمند، هر ایرانی را انجام دهیم. درخت، شرکای سلامت، قهرمان من، تین پلاس و فضای مجازی.

کارا تپ گفت: در بحث آمادگی دفاعی موفق شدیم این برنامه را در مقطع متوسطه اول و دوم به بهترین نحو اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های پژوهشی نیز یکی از موضوعات مهمی است که سازمان بسیج دانشجویی در فضای مجازی و در بسترهای واقعی به طور جدی به آن پرداخته است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کرمانشاه گفت: طبق اعلام کارکنان سازمان بسیج دانش آموزی که بزرگترین لیگ علمی جهان اسلام است، لیگ علمی دائمی برگزار کرده ایم. دو تیم از استان کرمانشاه به مسابقات کشوری راه یافتند. التزام به اخلاق و بصیرت باید دست به دست هم داده و به دانش آموزان تک بعدی آموزش داده نشود.

وی افزود: تلاش می شود دانش آموزان در کنار علم آموزی از بینش محوری اخلاقی و دینی و نگاه دقیق و صحیح به مشکلات جامعه برخوردار باشند.

کارا تپه گفت: هیئتی از اندیشمندان علوی و فاطمی را در دو بخش خواهر و برادر تشکیل داده ایم، گروهی از نوجوانان نخبه که هم در تربیت و علم و هم در اخلاق و ادب فهیم هستند.

وی ادامه داد: در حوزه عفاف و حجاب، کرسی های آزاد اندیشی، برنامه های بصیرتی، مناسبت های مختلف، برگزاری نمایشگاه های مختلف و غیره. از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آینده چند برنامه دیگر از جمله یاوران ولایت، اردوهای راهیان نور، جشنواره سرود ولایت، جشنواره های تخصصی رسانه ای و جشن اعتلای مدرسه شهید سلیمانی را در دستور کار داریم.

وی گفت: هفته بسیج دانش آموزی نیز در آبان ماه داریم و به همین مناسبت برنامه های متنوعی را برگزار خواهیم کرد.

قره تپه از اجرای طرح اتصال مدارس خبر داد و گفت: این طرح در ابعاد مختلف در مدارس اجرا می شود که طی آن دانش آموزان برتر را انتخاب و در مرکز گزینش سپاه معرفی می کنیم و یا به دانش آموزان نخبه دانشگاه فرهنگیان می بریم. “ما می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید