ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی می کنیم


زمان: 19:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855750

سخنگوی ائتلاف پارلمانی فتح گفت: این ائتلاف از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان برای حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم تشکر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح، روز یکشنبه در سالگرد تأسیس الحشد الشعبی در عراق، گفت که این سازمان در زمان تأسیس مسئولیت دفاع از کشور را بر عهده داشت.

شبکه خبری العهد به نقل از اسد می گوید پس از فاتحه آیت الله سیستانی، میلیون ها عراقی برای جلوگیری از گسترش داعش به الحشد الشعبی پیوستند. الحشد به مذهب، فرقه یا نژاد خاصی محدود نمی شود، بلکه مهم ترین نهاد امنیتی و یکی از ارکان امنیت در عراق است.

وی با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان به دلیل حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، گفت: الحشد خط قرمزی است که نمی توان از نظر سیاسی با آن موافقت کرد.

در همین راستا، مردم بغداد روز شنبه هفته جاری به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس الحشد الشعبی عراق به خیابان ها آمدند.

شهروندان بغدادی پرچم جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را در دست داشتند. شهروندان این اقدام را در پاسخ به اقدامات تهران و حزب الله در جریان حمله داعش به عراق و اشغال بخش‌های وسیعی از این کشور عنوان کردند.

الحشد الشعبی هشت سال پیش با فتوای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان برای مبارزه با این گروه تروریستی در جریان فتوای جهاد کفایی تأسیس شد.

الحشد الشعبی در زمانی ایجاد شد که گروه تروریستی داعش بخش‌های وسیعی از عراق را اشغال کرده بود و به بغداد نزدیک بود. الحشد متشکل از 70 گروه است که برای آزادسازی عراق گرد هم آمده اند.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید