ما از روسیه نمی ترسیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا جمعه شب گفت که تهدیدهای رئیس جمهور روسیه آمریکایی ها را نمی ترساند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که آمریکا آماده دفاع از همه متحدان خود در ناتو است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: آنچه برای خطوط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک رخ داد یک اقدام خرابکارانه عمدی بود و آمریکا تجهیزاتی را برای کمک به تحقیقات ارسال کرده است.

بایدن گفت: من به پوتین می گویم اشتباه نکنید، ایالات متحده آماده دفاع از هر بخش از خاک متحدان خود است و من بر آن تاکید می کنم.

از سوی دیگر، روز جمعه در پی اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در امضای اسناد الحاق رسمی چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به صدها فرد و شرکت دستور داد. مرتبط با روسیه، از جمله در مجتمع نظامی-صنعتی و نمایندگان مجلس، این کشور در معرض تحریم قرار گرفت.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «تا زمانی که پوتین با فریبکاری تلاش می‌کند بخش‌هایی از اوکراین را ضمیمه کند، کنار نخواهیم ایستاد».

در پی برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه در چهار منطقه اوکراین شامل «جمهوری خلق دونتسک»، «جمهوری خلق لوهانسک»، «خرسون» و «زاپوروژیه» و رای قاطع مردم این مناطق به موافقت با الحاق به روسیه ولادیمیر پوتین امروز در مراسمی در کرملین با امضای خود، پیوستن این مناطق به خاک کشورش را رسمیت داد.

دیدگاهتان را بنویسید