ما باید خیلی مراقب باشیم که دیگران کار بد ما را زینت ندهند


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891926

خادم حرم امام خمینی (ره) گفت: باید مراقب باشیم اطرافیان به بدی های ما زینت ندهند. وقتی انسان به قدرت رسید و دستش را باز کرد، باید مراقب باشد که دیگران کار بد او را زینت ندهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید حسن خمینی صبح امروز (سه شنبه) طی مراسمی تولیت حرم امام خمینی (ره) را بر عهده گرفت. تجدید میثاق حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با آرمان های امام (ره) ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) گفت: جا دارد به رئیس جمهور تبریک و تهنیت عرض کنم. و تک تک اعضای کابینه در هفته دولت و از خداوند متعال می خواهم که دولت در دومین سال تصدی مسئولیت ما را مشمول لطف و بزرگواری خود قرار دهد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور به من دستور داده اند نکاتی را ارائه کنم. عبارتی در وصیت نامه امیرالمومنین همیت مالک معروف است که به «احد» معروف است، به آن اشاره می کنم و موضوعات این مهم را برای دوستان تذکر می دهم.

خادم حرم امام خمینی(ره) با اشاره به نامه مذکور گفت: در این نامه تاکید شده که سه نفر در حلقه مشاوران خود راه ندهید. یکی از آنها خسیس است. هر که ریشه در بخل داشته باشد و مانع رفاه باشد به تو وعده فقر می دهد و بخیل یعنی مخالف سخاوت.

حسن خمینی خاطرنشان کرد: دومین خصلت ترسو بودن است، زیرا فرد ترسو شما را از انجام کارها باز می دارد. امام بزرگوار در کتب اخلاقی اشارات فراوانی به اخلاق سه بعدی و دو بعدی دارند. اخلاق را گاه میانه دو طرف افراط و تفریط می دانند. اخلاق اگر در حد وسط و تعادل باشد، شجاعت است.

وی تصریح کرد: مدیر و مشاور تنها به شرطی مدیر اسلامی است که شجاع باشد و از حرفی نترسد، از انزوا نترسد و در مقابل دشمن خارجی دریغ نکند.

خادم حرم امام خمینی (ره) گفت: یکی از ثابت ترین صفات در وجود امام شجاعت است. وقتی باید بجنگید، صلح کنید یا در موضع خود بایستید و بجنگید، یا وقتی باید حقیقت را بگویید، شجاع باشید.

حسن خمینی نشانه سوم را حرص خوردن عنوان کرد و تاکید کرد: اگر دستور آقای رئیسی نبود نمی گفتم من طمع هستم. ما باید خیلی مراقب باشیم که دیگران کار بد ما را زینت ندهند. وقتی انسان به قدرت رسید و دستش را باز کرد، باید مراقب باشد که دیگران کار بد او را زینت ندهند. همیشه می توان افرادی برای تزیین کار یک فرد برای استقبال از او پیدا کرد و این تعبیر همان «بادمجان دور چین» است.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا از نظر امام خمینی (ره) انسان را به حالت قناعت می رساند، اظهار داشت: تمام وجود امام بزرگوار ما توکل به خدا، حسن نیت به خدا و عشق به مردم بود. نه بخیل بود که به رفاه مردم اهمیت نمی داد و نه ترسو بود که در پیشگاه غیر خدا حتی در جان و مال و ناموس خوار شود و طمع بدی ها نداشت. جلویش آراسته

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) در پایان گفت: دوستان امروز در تنگنا قرار گرفته اند که می تواند سکوی پرشی برای یادآوری نام نیک آنها باشد یا خدای ناکرده باعث اشتباهی شود که همه باید مراقب آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید