ما برای شما یک شبکه شاد به ارمغان می آوریم

ساعت: 13:36
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923484

وزیر آموزش و پرورش خطاب به وزیر آموزش خانواده و جوانان پاراگوئه گفت: نخبگان ایرانی یک شبکه آموزشی ایرانی با موتور جستجوی فارسی (شاد) ایجاد کردند که می توانیم این فرصت را در اختیار شما قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با همتای نیکاراگوئه ای خود که صبح امروز برگزار شد؛ وی گفت: رهبر معظم انقلاب به ما دستور دادند که با کشورهای مبارز با امپریالیسم آمریکا همکاری کنیم.

نوری افزود: تحریم های ظالمانه باعث رشد کشور شد. در زمینه زیرساخت از یک و نیم متر سرانه به 5 متر برای هر دانش آموز رسیدیم. همچنین در زمینه ریشه کنی بی سوادی به 95 درصد رسیدیم و در المپیادها مقام های اول جهان را کسب کردیم و دانش آموزان ما موفق به کسب 20 مدال طلا شدند.

او گفت خوشحالم که نیکاراگوئه وزیر خانواده دارد و گفت: «خوب است که تحول در سیستم آموزشی را آغاز کردند.» شعار او خدمت در جامعه است و 4 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به این بحث اختصاص داد. آنها یک برنامه درسی ویژه برای دانش آموزان با نیازهای خاص و استثنایی دارند. در کتب درسی توجه به مهارت هایی مانند آشپزی و آموزش آن را در مقطع ابتدایی الزامی کرده اند.

نوری با بیان اینکه می توانیم با نیکاراگوئه همکاری خوبی داشته باشیم و زمینه های خوبی برای همکاری وجود دارد، گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب نیز اقدامات خوبی برای رفع محرومان از تحصیل انجام دادیم. نهضت سوادآموزی به دنبال کسانی است که تا سن 49 سالگی از تحصیل عقب مانده اند.

نوری خطاب به وزیر آموزش خانواده و جوانان پاراگوئه با اشاره به فرصت های آموزشی نظام آموزشی کشور در فضای مجازی گفت: نخبگان ایرانی یک شبکه آموزشی ایرانی با موتور جستجوی فارسی (شاد) ایجاد کرده اند که می توانیم در اختیار شما قرار دهیم. با این فرصت و همچنین خیرین مدرسه ساز از سال 1356 در کشورمان مشغول به کار هستند و یکی از دو کلاس توسط ایشان ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید