ما در تبادل پیام بین ایران و آمریکا نقش داشته ایم


ساعت: 23:27
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879393

سخنگوی وزارت خارجه قطر به الجزیره گفت که این کشور در تلاش‌های دیپلماتیک برای نزدیک‌تر کردن ایران و آمریکا و تبادل پیام‌ها مشارکت داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: نقش این کشور تنها به مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا محدود می شود.

وی به الجزیره گفت: ما تاکید می کنیم که طرفدار هیچ یک از طرفین در این مذاکرات نیستیم و ایجاد اعتماد بین دو طرف یک چالش بزرگ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر افزود: آنچه اکنون در حال رخ دادن است نتیجه تلاش اروپاست.

وی افزود: قطر تلاش های دیپلماتیک زیادی برای ارائه دیدگاه ها و تبادل پیام بین دو کشور انجام داده است.

این مقام قطری گفت: ما تلاش می کنیم نقش مثبتی ایفا کنیم و آمادگی کامل برای ادامه تلاش های دیپلماتیک خود را داریم.

پس از وقفه چند ماهه مذاکرات در وین روز سه شنبه در دوحه قطر، مذاکرات با نمایندگان اتحادیه اروپا، ایران و ایالات متحده آغاز شد. در همین زمینه، علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده رفع تحریم ها دقایقی پیش در دوحه پایتخت قطر با یکدیگر دیدار کردند.

به همین منظور علی باقری امروز (سه شنبه 6 تیرماه) در راس هیاتی وارد دوحه شد. مذاکرات برای لغو تحریم‌ها بین ایران و آمریکا به‌طور غیرمستقیم از طریق مذاکره‌کننده انریکه مورا انجام می‌شود. همانطور که ایران قبلاً گفته است، این گفتگوها ادامه مذاکرات باقی مانده در مذاکرات وین است.

پیتر استانو در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: آنچه اکنون در قطر اتفاق می افتد، مذاکرات غیرمستقیم اتحادیه اروپا بین ایران و ایالات متحده است. این را نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی شنبه گذشته در سفر به تهران بیان کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید