مجلس از برخی مشاغل مالیات گرفته است


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810998

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعدادی از اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل را برای تصویب مالیات تعیین کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (پنجشنبه، 5 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور، بند (ز) تبصره 6 را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت های گروه اول مشمول مقررات ماده (95) قانون مالیات های مستقیم و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های بیمه تجاری در کلیه موارد مکلفند. برای خدمات دریافتی پرداخت شده در بورس ها، بازارهای خارجی) از بورس ها و کمیسیون های معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس ها و بازارهای خارج از بورس، بانک ها، صندوق های تعاون و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز، تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها و تعمیر و تکمیل بلوک آپارتمانی، خدمات مشمول مالیات بر درآمد و اسناد خزانه و یا اوراق دولتی صادره برای اشخاص حقیقی و همچنین سایر خدماتی که به تشخیص سازمان امور مالیاتی ظرف یک ماه از ابلاغ این قانون اعلام می شود) وجوه. به هر شکل (چه نقدی و چه بدون پول) به ارزش کل بیش از پنج متر به ازای هر خدمت ریالی پرداخت می شود که دو درصد (2%) آن به عنوان حساب مالیات بر درآمد (دریافت کنندگان وجوه) کسر و تا پایان ماه بعد به حسابی که سازمان امور مالیاتی تعیین می کند واریز می شود.

طبق آیین نامه هنری. بند 95 قانون مالیات های مستقیم مشمول این آیین نامه در ایفای تعهدات مودیان گروه اول محسوب می شوند:

1- کلیه واردکنندگان و صادرکنندگان.

2- صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه ها یا ارگان های ذیربط.

3- صاحبان هتل های سه ستاره به بالا.

4- صاحبان بیمارستان ها، زایشگاه ها، درمانگاه ها، کلینیک های تخصصی.

5- صاحبان مشاغل بورسی.

6- صاحبان فروشگاه های زنجیره ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه یا ارگان های ذیربط.

7- صاحبان موسسات حسابرسی، حسابداری و حسابداری، خدمات مالی و ارائه دهندگان خدمات مدیریت، مشاوره، انفورماتیک و طراحی سیستم ها.

8- صاحبان شرکت های حمل و نقل موتوری، زمینی، دریایی و هوایی اعم از مسافربری یا باری.

9- سایر صاحبان مشاغل و صاحبان مشاغل که درآمد اعلامی آنها (فروش کالا یا فروش کالا و ارائه خدمات) بر اساس اظهارنامه مالیاتی نتایج دو سال قبل (تسلیم اظهارنامه در خرداد ماه هر سال مبنای تعیین می باشد). گروه بندی در سال پس از تسلیم اظهارنامه عملکرد، میزان فروش و سایر درآمدهای مندرج در اظهارنامه مالیات عملکرد سال 1397 مبنای گروه بندی در سال 1399 یا درآمد نهایی (فروش کالا یا فروش کالا) می باشد. کالاها و خدمات) بیش از پنجاه و پنج میلیارد ریال است. (به شرطی که فرم نهایی حداکثر تا پایان دی ماه سال قبل به مؤدی یا نماینده قانونی وی ابلاغ شود).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید