مجموعه کتابها و دفترهای دانش آموزی بعد از آخرین امتحان


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856028

کمپین ملی «اسناد خوب» به مناسبت آغاز هفته محیط زیست برگزار می شود. در این طرح دانش آموزان با اهدای کتاب های درسی سال گذشته خود در این پویش شرکت می کنند و عواید حاصل از مجموعه کتاب های درسی صرف ساخت و تجهیز آزمایشگاه مدارس می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پویش ملی (طرح جمع آوری کتب درسی و درسی دانش آموزان بعد از آخرین امتحان) به مناسبت آغاز هفته محیط زیست و در راستای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف کاغذ، استفاده بهینه از منابع طبیعی با بازیافت کتب درسی و کتب درسی بلااستفاده، توسعه فرهنگ مشارکت دانش آموزان در فعالیت های خیریه به منظور تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های مدارس.

در این طرح دانش آموزان با اهدای کتاب های درسی سال قبل خود در این پویش شرکت می کنند و عواید حاصل از مجموعه کتاب های درسی صرف ساخت و تجهیز آزمایشگاه مدارس می شود.

علیرضا کریمیان; مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمادین کمپین ملی اسناد خوب که در مدرسه شهید اشرفی اصفهانی منطقه 2 تهران برگزار شد، گفت: در گذشته تعامل انسان با جامعه و محیط زیست “برای” بوده است. متأسفانه با ورود تکنولوژی، آسایش فراهم شده، اما آرامش از زندگی سلب شده و با کمرنگ شدن توجه به محیط، متأسفانه انسان به عاملی برای تخریب محیط زیست تبدیل شده است. .. با دخالت در ساختار طبیعت و اکوسیستم، نظم چرخه طبیعی و ساختار جغرافیایی اقلیم در نتیجه تغییر کرده است; حجم عظیمی از جنگل ها و منابع طبیعی در حال نابودی و تهدید هستند.

کریمیان با اشاره به وجود آسمان آبی و طبیعت پاک؛ این حق طبیعی همه کودکان و آینده کشور است، وی حفاظت از طبیعت و محیط زیست را وظیفه همگان دانست و خاطرنشان کرد: منابع طبیعی سهم و حق همه مردم به ویژه آینده است که برای آن ما باید محافظت کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «استفاده از سرمایه ایمان مردم برای انجام عمل صالح» گفت: در توصیه های اخیر مقام معظم رهبری فرمودند: حسن زمینه مهم است. همچنین در آموزه های دینی تاکید زیادی بر حفظ محیط زیست داریم و لذا به عنوان یک شهروند باید عامل موثری در حفاظت از طبیعت و محیط زیست باشیم و همه ارکان جامعه این توصیه بزرگ را در جای خود به کار گیرند.

کریمیان اهدای کتب دانش آموزی را یک کار ارزشمند فرهنگی خواند و گفت: ما به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت و نظام فرهنگ سازی باید پیشتاز فعالیت های فرهنگی باشیم تا عمل صالح و عمل صالح در همه امور انجام شود. زندگی و جامعه در ساری و جاری باشید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این اثر نمادین; آغاز یک تلاش بزرگ برای نهادینه شدن در سراسر کشور و جذب دانشجویان به عنوان مدیران آینده باشد. بوم شناس باشید و طبیعت را حفظ کنید، این گنجینه ارزشمند برای نسل های آینده و هر دانش آموز سفیری فرهنگی در عرصه حفاظت از محیط زیست باشد.

پس از پایان مراسم، مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش; پویش اسناد مهربانی را در درجه اول کلاس درس و موقعیت یادگیری می داند و می گوید: این پوشش است.

وی افزود: این طرح حداقل زمینه را برای پرورش دو حوزه آموزشی یعنی «حوزه اعتقادی و اخلاقی» و «حوزه اقتصادی و حرفه ای» فراهم می کند.

کاظمی گفت: تولید کتاب های درسی هزینه زیادی دارد و کاغذ از انرژی زیادی مانند برق و آب استفاده می کند و فرهنگ صرفه جویی در مصرف کاغذ برای جلوگیری از این هزینه ها ترویج می شود.

کاظمی در پایان با قدردانی از حضور دانشجویان در این پویش گفت: شما دانشجویان با کار خوب خود و با کمک اندک خود به جریان خیرین جامعه بپیوندید. کارگاه های مدارس تجهیز خواهند شد و امیدوارم در آینده یکی از خیرین برای ساخت مدرسه، بیمارستان، خدمات اجتماعی و اشتغال باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید