مجید انصاری: مردم به وضعیت کشور معترض هستند/ زمینه شنیدن اعتراضات فراهم شود

مجید انصاری: مردم به وضعیت کشور معترض هستند/ زمینه شنیدن اعتراضات فراهم شود

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستور اخیر رهبری ممکن است فضای اجتماعی آرام تری را در کشور ایجاد کند و امیدوارم شرایط کشور به سمتی برود که انتقاد و اعتراض به وضوح بیشتری شنیده شود.

مجید انصاری با اشاره به موافقت رهبر انقلاب برای عفو و کاهش قابل توجه مجازات متهمان و محکومان اعتراضات اخیر گفت: این خبر خوشحال کننده ای است و امیدوارم سرآغازی برای آشتی و همبستگی بیشتر در جامعه باشد. جامعه.

وی در خصوص تاثیر این معضل و کاهش شکاف های اجتماعی ایجاد شده در جامعه و ارزیابی خود از این موضوع گفت: این خبر برای مردم به ویژه محکومانی که در زندان به سر می برند و همچنین خانواده های آنان که این روزها دچار مشکلات شده اند.

وی با بیان اینکه “هر مشکلی که برای هر یک از هموطنان پیش بیاید مایه ناراحتی و تشویش است”، گفت: در اعتراضات اخیر همانطور که بارها مسئولین در این زمینه تاکید و وعده داده اند، باید بین معترضان و معترضان جدایی ایجاد شود. اقلیت محدود.که سعی در انحراف اعتراضات به انجام اقدامات خرابکارانه و خرابکارانه و سوء استفاده از موج اعتراضات علیه حقوق مردم داشتند.

این ماده در مورد مصلحت نظام با تاکید بر اینکه «باید فرصت شنیدن اعتراضات، انتقادات و شکایات در دولت فراهم شود»، تصریح کرد: مردم به دلایل مختلف به وضعیت کنونی کشور اعتراض دارند. عده ای از وضعیت اقتصادی کشور گلایه دارند. برخی و به سیستم حاکمیتی و مدیریتی کشور. برخی از آنها نیز مخالف سیاست خارجی کشور و نیز ماهیت برخی جلسات در داخل هستند. دانشجویان و جوانان نیز دغدغه‌های آینده خود را دارند و می‌خواهند شغل و مسکن را تضمین کنند و آزادی‌های بیشتری کسب کنند. زنان نیز به دلایل مختلف به برخی مسائل اعتراض دارند و باید به این ایرادات رسیدگی و شنیده شود.

وی با بیان اینکه «در این راستا شاهد اعتراضاتی در شهرهای مختلف کشور بودیم»، گفت: البته در برخی از اعتراضات خشونت نیز به کار گرفته شد و عده ای نیز از این موقعیت سوء استفاده کردند. از ابتدا خواسته بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی این بود که تا حد امکان مسئولین نظام با این اعتراضات برخورد کرده و حتی الامکان از صدور احکام برای معترضان خودداری کنند. شاید اگر جرمی اتفاق افتاده باشد، باز هم سعی کنند حداکثر تخفیف را برای مجرمان اعمال کنند. حبس برای آنها و خانواده هایشان مشکل ایجاد می کند و فضای مساعدی در جامعه ایجاد نمی کند. دستور اخیر رهبری ممکن است فضای اجتماعی آرام تری را در کشور ایجاد کند و امیدوارم شرایط کشور به سمتی برود که انتقادات و اعتراضات واضح تر شنیده شود و در کنار آن راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه شود. مشکلات و ما به سمت اصلاح امور و مملکت پیش خواهیم رفت، باید به گونه ای مدیریت شود که میزان رضایت مردم افزایش یابد و مشکلات زندگی مردم کاهش یابد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه “انتظارات در جامعه متنوع و متعدد است و باید برای تحقق آن تلاش کنیم”، گفت: دیدگاه ها و مطالبات امروز نسل جوان با نسل های گذشته تفاوت اساسی دارد. این مطالبات باید به رسمیت شناخته شود و به سمتی برویم که نزدیکی بیشتری بین نسل ها ایجاد شود. ان شاء الله در آینده با پیوند نسل ها و افزایش درک متقابل بین آنها، حل مشکلات موجود کشور آسانتر و سریعتر شود.

انصاری همچنین با تاکید بر اینکه این شرایط جامعه باید پویا و سرشار از زندگی شود، تصریح کرد: در این زمینه گام برداشتن برای رفع تنش با جهان و کشورهای همسایه و تلاش در جهت توسعه مشارکت اقتصادی و سیاسی بسیار حائز اهمیت است. در جامعه.

وی همچنین با تاکید بر اینکه “آزادی های شهروندی باید در جامعه افزایش یابد”، تصریح کرد: از قوه قضائیه بابت این پیشنهاد و موافقت رهبری با آن تشکر می کنیم و امیدوارم این امر سرآغازی برای آشتی و همبستگی بیشتر در کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید