محرومیت قزوین از داشتن فرودگاه و هتل پنج ستاره خسارات وارد می کند

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ممکن است منافع مشترکی با استان قزوین داشته باشد زیرا اقدامات انجام شده در قزوین نیز باعث موفقیت این وزارتخانه خواهد شد.

روزانه 800 هزار خودرو از قزوین تردد می کنند

استاندار قزوین گفت: اگر فرض کنیم این حجم از میراث فرهنگی و ظرفیت جغرافیایی طبیعی در قزوین وجود ندارد، کافی است در نظر بگیریم که این استان تنها یک مرکز جمعیتی در کنار جاده ای است که روزانه 800 هزار خودرو از آن تردد می کنند. سفر و حتی در روزهای اوج این حجم تردد به یک میلیون و نیم خودرو می رسد، بنابراین باید به این نکته به عنوان فرصتی بسیار نادر برای جذب گردشگر اشاره کرد که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

علایی ادامه داد: اگر 4 مرکز گردشگری در کشور وجود دارد، مطمئنا یکی از آنها که به آن توجه نشده استان قزوین است.

این مسئول افزود: کم توجهی و عقب ماندگی قزوین از جمله در حوزه گردشگری ناشی از عوامل زیربنایی است و به تقسیم بندی جغرافیای سیاسی بازمی گردد، چرا که قزوین باید خیلی زودتر از اینها جزو استقلال استانی قرار می گرفت اما شد. اتفاق نیفتاد

قزوین فاقد فرودگاه و هتل 5 ستاره است

وی گفت: در حالی که اولین فرودگاه ایران در شهر قزوین تاسیس شد، اکنون این قزوین تنها مرکز استانی است که فرودگاه مسافربری ندارد.

این مسئول افزود: اگرچه اولین هتل بزرگ ایران در قزوین ساخته شد، اما این استان خالی از هتل 5 ستاره است.

علایی با اشاره به سند تحول دولت مردمی گفت: رئیس جمهور در سند تحول دولت مردمی بر انقلاب های تحول آفرین تاکید کرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: گردشگری در کنار میراث فرهنگی یکی از اولویت های استان و یکی از مزیت های رقابتی قابل توجه قزوین است که مدیریت استان در دولت سیزدهم روی آن تمرکز خواهد کرد.

باغ قزوین بودجه ملی می خواهد

وی گفت: مقام معظم رهبری پس از برجسته سازی مباحث دانش بنیان، احیای دشت قزوین را در دیدار شخصی خود با رئیس جمهور برجسته کردند و باغ سنتی قزوین بخشی از آن است.

علایی بیان کرد: نام رسمی بدر در استان وجود دارد و امیدوارم وزارت میراث فرهنگی در سال های آینده ما را در امر ثبت آن در روابط تقویم کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه توجه به قزوین موجب توسعه گردشگری در کشور می شود، تصریح کرد: 40 درصد جمعیت کشور کمتر از 400 کیلومتر با قزوین فاصله دارند و این استان در مسیر مواصلاتی بسیاری از مقاصد گردشگری ایران قرار دارد.

علایی گفت: امیدوارم با پیگیری های وزیر میراث فرهنگی ردیف ویژه ای از بودجه ملی برای باغستان بگیریم.

وی در پایان گفت: زمانی که برای اولین بار به عنوان استاندار وارد قزوین شدم از دیدن ظرفیت های این استان متعجب شدم و شخصاً از وزیر میراث فرهنگی به عنوان یک چهره ملی و مردمی تقاضا دارم ما را برای ارائه کمک کنند. ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی قزوین به دیگران کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید