محور مرگ در ییلاق کوم / وعده هایی که هرگز محقق نشد


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820820

محور پردیزان – واریان با تردد روزانه 15 هزار نفر به دلیل عرض کم، آسفالت نامناسب و کمبود روشنایی یکی از محورهای حادثه خیز استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، یکی از محورهای پرتردد استان، محور پردیسان به کهک است که بارها اخبار مختلفی مبنی بر تصادفات بسیار شدید در این محور که با فوت همراه بوده منتشر شده است.
مسیر رفت و برگشت از محور پردیزان به روستای واریان، عرض کم جاده، نداشتن شانه، تردد بیش از حد وسایل نقلیه سبک و سنگین به ویژه در روزهای آخر هفته و آخر هفته و همچنین آسفالت نامناسب در این جاده 15 کیلومتری آمار رو به رشد هستند. مجروح و کشنده

وعده معاون سابق عمرانی استاندار محقق نشد
با توجه به اینکه محور پردیزان – وردجان مهمترین محور در محدوده ییلاقی استان است و اغلب در روزهای آخر هفته و آخر هفته ترافیک قابل توجهی است، این مسیر باید از چند سال پیش بسته می شد.جاده پردیزان به فورد خواهد بود. گسترده شد؛ اما در عمر مدیریت ایشان این اتفاق نیفتاد و تاکنون این بار فقط با وام های سال گذشته بوده که شامل تراکم، لکه گیری و آسفالت می شود.

574c64c9 e13a 4c59 b1cd 17a525d0a8f9 خبر خاکستری

روزانه 15 هزار تردد در محور پردیزان – وردجان
این در حالی است که به گفته کارشناسان، محور پردیزان – وردجان روزانه 15 هزار تردد دارد. عرض کم، آسفالت ناکافی و کمبود روشنایی از مشکلات اصلی این جاده است که رانندگانی که هر روز از آن عبور می کنند به این مشکلات پی می برند اما با یک حرکت به راحتی می توان به مشکلات پی برد.
همانطور که گفته شد تصادفاتی در این محور اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است که منجر به جراحات و فوتی های زیادی به خصوص در روزهای تعطیل و یا آخر هفته که این محور شاهد ترافیک چند برابری است. به گفته کارشناسان در دو هفته نخست امسال 14 فقره تصادف خسارت مادی و 3 مصدوم برجای گذاشت.

fef7244a 8aa7 4b5d a1bc 79e4faf4a90c خبر خاکستری

19 فوت از جاده پردیزان به چاهچ پارسال
به همین دلیل سرهنگ پناهی فرمانده پلیس راه استان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تصادفات در محور پردیزان – کهک و ورجان گفت: بیشترین تصادفات در این محور مربوط به تصادفات چهره به چهره است. “
وی ادامه داد: در سال گذشته 19 فوتی و 165 فقره تصادف منجر به جرح در این محور گزارش شده است.

افزایش تصادفات در روزهای تعطیل در این محور
از سوی دیگر گودرزی فر معاون فنی و عملیات اورژانس استان در گفتگو با خبرنگار ما، محور پردیزان – وردجان را با حجم زیادی از تردد کاری در ایام تعطیل ذکر کرد و گفت: این محور به دلیل مشکلات این بار شاهد حوادثی هستیم که منجر به کشته و زخمی شدن بیشتر می شود.

d785fc00 44cb 466b af27 e4150bc37220 خبر خاکستری

مسیر پردیزان – ورجان چهار بانده است
مسیر پردیزان به روستای وردجان یکی از مهمترین مناطق ییلاقی استان قم است که مردم برای رسیدن به مناطق روستایی شهرستان کهک به آنجا سفر می کنند. همانطور که گفته شد با توجه به ترافیک زیاد و مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد و باعث جراحات و تصادفات فوتی می شود، می طلبد که مسئولان استانی هر چه سریعتر فکری به حال این جاده کنند و با برنامه ریزی دقیق بتوانند تصادفات جاده ای را کاهش دهند.
به همین دلیل معتمدی معاون عمرانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از نقاط خوب استان مسیر پردیسان – وردجان است، گفت: این مسیر نیازمند اقدام اساسی است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر اقداماتی برای بهبود در این راستا انجام شده است.
معاون استاندار با اشاره به اهمیت این مسیر گفت: این مسیر دارای بیمارستان هزار تختخوابی، مسکن ملی، تردد مسافر و گردشگر است که اهمیت این مسیر را بیش از پیش افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: در پی سفر رئیس جمهور به قم، این موضوع در قالب سه مصوبه پیگیری شده است. در ابتدا چهار جانبه شدن این مسیر را دنبال می کنیم و عملیات چهار جانبه شدن این محور در مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار است و امسال آغاز می شود.
معتمدی افزود: اقدام دوم تکمیل میدان وردجان و پل و آخرین اقدام، عبور غیرهمسطح پردیسان، بلوار آیت الله بریاردی و مسیر پردیسان کهک است.
وی گفت: میدان واریان تا قبل از مرداد ماه تکمیل می شود و طی یکی دو ماه آینده چهار باند از بیمارستان تا واریان خواهد بود.

در هر صورت امیدواریم اقدامات و برنامه های پیش بینی شده در این مسیر هر چه سریعتر اجرایی شود تا شاهد تصادفات کمتری در این مسیر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید