مخالفت با مالیات بر اساس قانون پایانه‌های تجاری/پایان دادن به طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، اولویت DoS


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891994

معاون وزیر بازرگانی و خدمات سمات با بیان اینکه با محاسبه مالیات مشاغل کوچک بر اساس قانون پایانه مغازه مخالفیم، گفت: گردش حساب کارتخوان و پایانه مغازه دو تعریف جداگانه دارند و اخذ مالیات بر گردش حساب بر مبنای گردش حساب باعث آسیب به دستگاه می شود. زنجیره مالی کسب و کارهای کوچک

علیرضا شاه میرزایی معاون بازرگانی و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای حمایت وزارت امنیت از مشاغل کوچک، به ویژه در زمینه دریافت های منصفانه مالیات مشاغل کوچک وی در خصوص درآمد آنها نیز گفت: مسئولیت مستقیم حمایت مالیاتی جزو وظایف وزارت حریم خصوصی نیست، اما برای حمایت از کسب و کارهای کوچک، معاونت بازرگانی و خدمات برنامه ریزی می کند تا مالیات دریافتی به ویژه بنگاه های کوچک را نیز انجام دهد. منصفانه به عنوان سد راه این مشاغل را قرار ندهید.


ما با محاسبه مالیات مشاغل کوچک بر اساس قانون پایانه مخالفیم

وی به مناسبت اعتراضات متعدد اتحادیه ها و بنگاه های کوچک ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم که با حساب و کتاب مالیات مشاغل کوچک بر اساس قانون پایانه فروشگاهی مخالف هستیم و اصولا استفاده از سیستم گردش حساب کارتخوان به معنای استفاده از پایانه فروشگاهی نیست و ابتدا باید زیرساخت راه اندازی پایانه فروشگاهی ایجاد شود و پس از استفاده از این سیستم، این قانون باید اعمال شود.

بیشتر بخوانید:
بر اساس طرح تامین مالی خرید 100 میلیون تومانی کالا به مردم اقساط ارائه می شود.

شاه میرزایی گفت: در قوانین، حساب کارتخوان و پایانه فروشگاهی دو تعریف جداگانه دارند و به نظر می رسد برای اجرای صحیح قوانین مالیاتی برای محاسبه مالیات بر این اساس باید سیستم های فروشگاهی در نظر گرفته شود و از آنجایی که درآمد حاصل از فعالیت های خرد درصد کمی از این گردش مالی است، نمی توان میزان گردش حساب های تجاری برای مشاغل کوچک را منبع مالیات دانست.

وی گفت: میزان مالیات قانونی است که به صورت متمرکز توسط دولت اجرا می شود اما ما در وزارت امنیت به عنوان حامی تولیدات کوچک در گردش اقتصادی و تامین مالی کشور به دنبال هماهنگی با وزارتخانه هستیم. اقتصاد و گیرنده ها. اداره مالیات ما آنجا هستیم تا مالیات مانعی برای کسب و کار نشود و منجر به تعطیلی مشاغل کوچک نشود.


تکمیل طرح تامین مالی زنجیره ای، اولویت اول وزارت امنیت

معاون بازرگانی و خدمات وزارت امنیت در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد پرتال صدور مجوز گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه صدور مجوز کسب و کار و با رفع موانعی مانند مجوز مالیاتیدرگاه بانکی و توکن های اعتماد، تمامی این فرآیندها به صورت مجازی و در اسرع وقت انجام می شود تا با یک ثبت نام، تمامی این امور به صورت الکترونیکی انجام شود و مسائل مربوط به مجوز کسب و کار کاهش یابد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 120 هزار نماد صادر شده و درصدد هستیم تعداد نمادها را به بالای 300 هزار نماد برسانیم تا ابهامی در مجوزها وجود نداشته باشد و این روند به صورت شفاف ابلاغ شود.

قائم مقام وزیر صامت تصریح کرد: بزرگترین مشکل کسب و کار این روزها سود بانکی و هزینه بالای کسب و کار است و وظیفه اصلی ما تکمیل طرح تامین مالی زنجیره ای است تا با حل مشکل تامین مالی، کسب و کار با افزایش درآمد همه کسب و کارها رونق بگیرد. قوانین مالیاتی این نباید مانعی برای کسب و کار باشد و باید شاهد گامی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم به ویژه در حوزه تجارت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید