مداخلات اجتماعی تخصصی سد محکمی در برابر جریان ویرانگر آسیب ها و معضلات اجتماعی است

ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802969

تروما معاونت اجتماعی بهزیستی منطقه در دوره بازآموزی مداخلات تخصصی سطح اول آسیب های خودکشی، کارشناسان اورژانس اجتماعی و مرکز معلولان اجتماعی مراکز دولتی و غیردولتی استان را پذیرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ابتدای این دوره آموزشی علیرضا وحیدزاده رئیس اداره بهزیستی استان کرمان در سخنانی کوتاه به نقل از راه آرمان پرداخت و از استقبال چشمگیر کارشناسان از این گونه دوره ها ابراز خرسندی کرد. کنترل و کاهش اثربخشی مداخلات تخصصی در سطوح دیگر نیز مؤثرتر و پایدارتر خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود مداخلات اجتماعی تخصصی در سه سطح را سد محکمی در برابر جریان ویرانگر آسیب ها و معضلات اجتماعی خواند و افزود: آموزش و ارتقای سطح صلاحیت کارشناسان مداخله گر در معضلات اجتماعی از مهمترین موارد است. اقدامات زیربنایی، زیرا مداخلات تخصصی به موقع انجام شده در سطح یک، راه را برای تأثیر ماندگار و مؤثر مداخلات سطح دوم و سوم در بحران های اجتماعی هموار می کند.

وی گفت: تسلط بر مفاهیم و دانش بالای دست اندرکاران سطح یک بی شک آینده را برای کسانی که بنا به دلایلی به کمک حرفه ای نیاز دارند، بهتر و روشن تر خواهد کرد، بنابراین ارتقای سطح مهارت ها و اطلاعات به روز آن. برای کارشناسان حیاتی و ارزشمند است.»

نصرلا نادری روان درمانگر و مدرس در این دوره آموزشی به مباحث و مطالب مرتبط با این دوره پرداخت و شرکت کنندگان با سطوح مختلف مداخله در بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی آشنا شدند و آموزش های لازم را دریافت کردند.

گفتنی است این دوره دو روزه با حضور 60 نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی شاغل در مراکز دولتی مداخله اجتماعی و تحت نظارت کل استان در سالن اجتماعات شهید ارشاد بهزیستی استان و با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری برگزار شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید