مدارس شهر کرمانشاه ظهر امروز شنبه تعطیل بود

مدارس شهر کرمانشاه ظهر امروز شنبه تعطیل بود

روز جدید : مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: تمامی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس امروز شنبه 30 اردیبهشت ماه در شهرهای مختلف استان در نوبت بعدازظهر به دلیل گرد و غبار و آلودگی هوا تعطیل است.

گلمرضا شهبازی روز شنبه افزود: با توجه به نفوذ ذرات گرد و غبار به جو استان و تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، تمامی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها، مدارس و دانشگاه های استان امروز شنبه اردیبهشت تعطیل است. 20 بعدازظهر مدارس شهرستان های کسرشیرین، گیلانهرب، دالاهو، سرپل ذهاب و طلاس باباجانی صبح امروز تعطیل شد.

وی گفت: تمامی آزمون های مقاطع تحصیلی دانش آموزان بر اساس برنامه زمانی فعلی برگزار می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه می‌گوید: بیماران مبتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از خانه خارج نشوند و فعالیت‌های بیرون از خانه را به حداقل برسانند و در صورت آلوده بودن، شیشه‌های خودرو را بالا نگه دارند و در صورت داشتن زمینه تنفسی و علائم تنگی نفس و سرفه ناپدید نمی شوند با پزشک خود مشورت کنید.

استان کرمانشاه در چند سال اخیر با معضل گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه بوده و این وضعیت به ویژه گریبان مردم شهرستان های کسرشیر، سرپلذهاب و گیلانغرب را گرفته است.

این پدیده نه تنها تاثیرات فیزیکی زیادی بر مردم استان وارد کرده است، بلکه حتی با بسته شدن منافذ برگ های بلوط آسیب جدی به جنگل های زاگرس وارد کرده است.

کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه است.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 345 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید