مدرسه جری پولاک در حال تبدیل شدن به یک خانه خلاق است


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810983

بناوند گفت: مدرسه جری پولاک در جزیره هرمز به خانه خلاق تبدیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهراب بناوند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: در بخش خصوصی انجام می شود.



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری بالغ بر 70 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: سرمایه گذار این بنای تاریخی را بر اساس طرح مرمت مصوب این اداره کل مرمت و تجهیز خواهد کرد.



وی در خصوص تمدید واگذاری مدرسه جری پولاک (شریعه) به بخش خصوصی گفت: سال گذشته و امسال طبق ماده 27 انتقال این بنای تاریخی سه بار به سرمایه گذاری سامانه ستاد بارگذاری شد. “



بناوند ادامه داد: همچنین 4 سرمایه گذار برای ایجاد رستوران و مجتمع مسکونی سنتی به این اداره کل مراجعه کردند. پذیرفته نشد.



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان مرمت بنای تاریخی به بخش خصوصی را یکی از مهم ترین موانع برشمرد و گفت: واگذاری ساختمان مدرسه جری پولاک (شریعه) خلاقیت ایجاد نکرد. در ساختمان مذکور هیچ گونه نفوذ و سکونت وجود ندارد و پس از مرمت و مرمت از فضای موجود آن استفاده خواهد شد.



وی در خصوص خانه خلاق نیز گفت: خانه خلاق به عنوان یک پروژه راهبردی و اساسی برای توسعه پایدار در سطح ملی و منطقه ای تعریف و طراحی شده و بر اساس داشته های فرهنگی و هنری هر منطقه توانایی جذب جمعیت زیادی را دارد.



بناوند تاکید کرد: به روز رسانی و نوآوری در صنایع دستی و محصولات هنری، برگزاری دوره های آموزشی در صنایع خلاق و گردشگری و ظرفیت سازی در بازارهای منطقه ای، ملی و بین المللی از مزایای ایجاد خانه های خلاق است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید