مدودف برای جانشینی پوتین آماده می شود؟

مدودف برای جانشینی پوتین آماده می شود؟

اظهارات فوق‌العاده دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق و مشاور امنیت ملی کنونی روسیه درباره روند جنگ، آینده آن، استراتژی‌ای که مسکو باید دنبال کند و پیش‌بینی‌های وی در مورد اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد، به دلیل لحن تند و تندشان قابل توجه است. . ، بود. ظهور مجدد و اظهارات افراطی او در غرب، سؤالاتی را در مورد دلایل تبدیل او از یک تکنوکرات خوش زبان و غرب پسند به یک جنگ افروز دیوانه ایجاد کرده است.
مدودف برای جانشینی پوتین آماده می شود؟

: آینده سیاسی ولادیمیر پوتین، شخصیت قدرتمند کرملین چگونه خواهد بود؟ آیا او در انتخابات سال آینده دوباره برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر نامزد خواهد شد؟ اگر نامزد نشود چه کسی جایگزین او می شود؟

زمانی که جنگ متوقف شود، پیامدهای سیاسی آن تا حد زیادی ماهیت نظم جدید بین‌المللی و توازن قوا در درون آن و همچنین آینده همه بازیگران اصلی صحنه‌های نظامی را تعیین خواهد کرد که اولین آنها پوتین است.

اواخر سال گذشته، اظهارات غیرمعمول رئیس جمهور سابق روسیه و مشاور امنیت ملی دیمیتری مدودف در مورد روند جنگ، آینده آن، راهبردی که مسکو باید دنبال کند و پیش‌بینی‌های او در مورد اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد، از نظر لحن افراطی بود. این قابل توجه بود. ظهور مجدد و اظهارات افراطی او در غرب، سؤالاتی را در مورد دلایل تبدیل او از یک تکنوکرات خوش زبان و غرب پسند به یک جنگ افروز دیوانه ایجاد کرده است.

نتیجه گیری اینکه او در حال آماده شدن برای ایفای نقش در آینده پس از دو دهه حضور پوتین در قدرت است، دشوار نبود. اگر در نظر بگیریم که بر اساس گزارش های اولیه، پوتین قصد ندارد دوره ریاست جمهوری خود را در انتخابات آتی تمدید کند و می خواهد بدون داشتن مأموریت اجرایی، جایگاه جدیدی را بالاتر از رئیس جمهور برای خود ایجاد کند. بنابراین مدودف جانشین مورد انتظار اوست.

آنچه پیش روی ماست، بازآموزی مدودف و احیای نقش و وجهه او به عنوان یک تندرو جدید کرملین است. یعنی فردی که تداوم «پوتینیسم سیاسی» را زیر سقف کرملین تضمین می کند.

در اینجا یک رادیکال جدید است که بیش از آنچه از یک سیاستمدار کرملین انتظار می رود به غیر از پوتین صحبت می کند و چشم اندازی از مدیریت درگیری را ترسیم می کند که ممکن نیست مگر اینکه ایده خود پوتین باشد.

ظهور احتمالی مدودف به رویدادهای جنگ اوکراین بستگی دارد. اگر نتایج این جنگ تا حدی به نفع «پوتین» باشد، ظهور او زیر چتر «پوتینیسم سیاسی» خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید