مدیرعامل ایران خودرو: درخواست ما از مسئولان لغو قیمت گذاری دستوری است/ دلیلی ندارد خودروهایمان را با زیان بفروشیم/ قرعه کشی زیان ده ها میلیارد تومانی به خودروسازان وارد کرده است; من ملزم به پیگیری دریافت غرامت از دولت هستم

مدیرعامل ایران خودرو: درخواست ما از مسئولان لغو قیمت گذاری دستوری است/ دلیلی ندارد خودروهایمان را با زیان بفروشیم/ قرعه کشی زیان ده ها میلیارد تومانی به خودروسازان وارد کرده است;  من ملزم به پیگیری دریافت غرامت از دولت هستم

مدیرعامل ایران خودرو گفت: بنا به دلایلی اگر شرایط پرداخت زیان از سوی دولت فراهم نشود، پیشنهاد ما عرضه خودرو از طریق بورس کالا است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: قیمت گذاری اجباری موجب ضرر سهامداران خودرو شده است و بر اساس اصل 90 اصل 44 قانون اساسی، دولت محترم موظف به جبران ضرر و زیان تولیدکننده است و درخواست ما از مسئولان امر لغو قیمت گذاری اجباری است.

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه بازدید از خطوط این شرکت ضمن انتقاد از انحصار بودن صنعت خودرو گفت: کلیدواژه انحصار با توجه به اینکه 38 درصد است تنها برای معرفی قیمت های صنعت خودرو استفاده می شود. سهم ریالی از بازار خودروسازان قدرت بخش خصوصی است که انحصار نامیدن این صنعت صحیح و صحیح نیست و باید در این موضوع تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه اگر بنا به دلایلی شرایط پرداخت زیان از سوی دولت فراهم نشود، پیشنهاد ما تحویل خودرو از طریق بورس کالا است، گفت: تحویل بورس کالا با قیمتی کمتر از قیمت ارز انجام می شود. قیمت بازار و بررسی ها نشان می دهد که 80 درصد از افرادی که در بورس خودرو خریداری می کنند، مشتریان واقعی هستند.

خطیبی تصریح کرد: معتقدیم بورس باید ادامه داشته باشد و دلیلی ندارد ایران خودرو به عنوان یک افتخار ملی و با همت کارکنان و تامین تجهیزات و امکانات تولید، محصولات خود را با قیمت پیش فرض و با ضرر عرضه کند. و سرمایه گذاری بر این اساس، با توجه به منافع سهامداران، از تمامی گزینه های قانونی برای تحویل خودرو به بورس استفاده می کنیم و از کارکنان می خواهیم در این مسیر ما را همراهی کنند.

وی در خصوص تحمیل هزینه های قرعه کشی خودروها به خودروسازان گفت: گرچه قرعه کشی خودرو از سوی دولت به عنوان مسیر مطلوبی شناخته شده و مشمول این تصمیم شده ایم، اما این روش موجب زیان ده ها میلیارد تومانی به خودروسازان شده است. اینجانب به عنوان مدیرعامل ایران خودرو موظف به پیگیری مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برای دریافت مزایای دولت هستم.

وی تداوم عرضه در بورس را دلیل رونق بازار سرمایه دانست و گفت: این اقدام تاثیر مثبتی بر کاهش زیان خودروسازان، سودآوری، افزایش ارزش سهام خودروسازان و افزایش ارزش سهام خودروسازان خواهد داشت. شرکت های تابعه و قطعه سازان آنها و بازار سهام. ما آن را یک تصمیم منطقی و اقتصادی و کاملاً خوب برای صنعت خودرو در کشور می دانیم و آن را دنبال خواهیم کرد.

خطیبی گفت: نامه اخیر شورای رقابت باعث سردرگمی افکار عمومی شد و برخی اعلام کردند که فروش خودرو در بورس باعث افزایش قیمت در بازار شده که اشتباه و غیرکارشناسی است. کارشناسی، فنی و تجربی مورد تایید و مستند نیست.

وی تاکید کرد: در روزهایی که نوسانات ارزی وجود نداشت، عرضه هایما در بورس کالا منجر به کاهش قیمت این محصول در بازار و علاوه بر آن با افزایش عرضه پژو 207 و سایر ایران خودرو شد. محصولات، شاهد کاهش چشمگیر قیمت محصولات در بازار بودیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه مشتریان به درک کاملی از خرید خودرو در بورس رسیده اند، گفت: مشتریان واقعی با بررسی دقیق خودرو را در بورس خریداری می کنند تا بتوانند بدون واسطه و مستقیم از سازنده خودرو را تهیه کنند. .reach راه حل ما در این زمینه تعقیب بورس است.

خطیبی از افزایش عرضه در بازار با اجرای طرح پیش فروش بزرگ خبر داد و گفت: 100 هزار خودرو پیش فروش کرده ایم و مشتریان نهایی را از طریق قرعه کشی مشخص می کنیم و تحویل این تعداد نیاز یک نفر را پوشش می دهد. تعداد زیادی مشتری.”

دیدگاهتان را بنویسید