مدیریت مصرف آب زمینه توسعه روستایی را فراهم می کند

ساعت: 23:15
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802183

آیت الله ناصری گفت: راه حل این مشکل معرفی روش های نوین و تامین خاک برای توسعه روستاها از طریق مدیریت مصرف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد امشب در جلسه شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد در دفتر مقام معظم رهبری استان یزد اظهار داشت: متفاوت و متنوع. بسیار خوب و ضروری هستند

وی افزود: البته نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این گونه پروژه ها باید در نظر داشت، فراهم آوردن زمینه اجرای این پروژه ها و جلوگیری از بایگانی و فرسایش آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: این طرح ها زمانی ارزش و اهمیت خود را پیدا کرده و به جایگاه واقعی خود می رسند که از نتایج آن برای بهبود وضعیت جامعه و مردم استفاده شود.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه در غیر این صورت تلاش محققان و نویسندگان این پروژه ها بی نتیجه می ماند، گفت: در زمینه صرفه جویی، مدیریت مصرف آب و استفاده از سیستم های جدید در این زمینه برنامه های خوبی تدوین شده و باید ادامه یابد. پژوهش باید و تمامی این طرح ها برای اجرا به ارگان، موسسه یا مجموعه مربوطه ارائه شود.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ صرفه جویی تاکید کرد و گفت: صرفه جویی یکی از دستورات دینی ماست و باید به این موضوع بپردازیم نه اینکه هدر دهیم و مصرف صحیح را نهادینه کنیم.

امام جمعه یزد افزود: اگر همه این بحث ها و برنامه ریزی های کارشناسی شده منجر به استفاده بهینه و صحیح از آب و بهره وری بهتر از این نعمت الهی شود، بسیار موثر است، اما این موضوع به هیچ وجه نباید منجر به کنار گذاشتن کشاورزی شود. “

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه از همان ابتدا با مسائل مربوط به تعطیلی کشاورزی مخالف بودم، گفت: اگر کشاورزی تعطیل شود و زمین را در همه جا خشک کنیم بر اساس نظرات کارشناسی و کارشناسی بارندگی، پس از مدتی در سال 1385، 2017 به زودی در حال انجام است. همچنین مقدار آن کمتر و کمتر می شود و در نتیجه مشکلات افزایش می یابد.

ناصری یزدی گفت: راه حل این موضوع معرفی روش های نوین و تامین خاک برای توسعه روستاها با مدیریت مصرف است و نه تنها جلوی کشاورزی را نگرفته ایم بلکه با کمترین مصرف بهترین و بالاترین راندمان را خواهیم داشت.

وی گفت: البته در این زمینه و برای جلوگیری از نشت آب و تبخیر بیش از حد آب باید تحقیقات لازم انجام شود و زمینه فراهم شود تا بتوانیم بهترین نوع مدیریت مصرف را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید