مذاکرات حقوق 1401 از روز شنبه آغاز می شود

مذاکرات حقوق 1401 از روز شنبه آغاز می شود

روز جدید : نماینده کارگران در شورای عالی کار از آغاز مذاکرات دستمزد 1401 از روز شنبه خبر داد و گفت: جلسات دستمزد تا پایان اسفندماه برای حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و احتمال می رود مذاکرات در 5 اسفند و تا قبل از هفته آخر پایان یابد. امسال.

هادی ابوی با اشاره به جلسه روز شنبه شورای عالی کار گفت: جلسه بعدی قرار بود 21 اسفند ماه برگزار شود اما با توجه به دعوت وزارت کار قرار شد جلسه شورای عالی کار در تاریخ 20 اسفند برگزار شود. شنبه 31 اسفند با حضور شرکای اجتماعی.

وی محور اصلی این جلسه را بررسی حقوق 1401 کارگر عنوان کرد و گفت: با توجه به احتمال تمدید مذاکرات، جلسه 8 اسفندماه برگزار می شود و به موضوع حقوق 1401 رسیدگی می شود.

به گفته ابوی، جلسات دستمزدها تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت تا به نتیجه برسند و احتمال می رود مذاکرات در 5 اسفند و قبل از هفته آخر سال به پایان برسد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تاکید کرد: جامعه کارگری با توجه به اینکه قیمت سبد معیشت کارگران حدود 9 میلیون تن تعیین شده است، انتظارات بالایی دارد و نظارت دقیقی بر دستمزد سال آینده دارد. البته این رقم در قلب مذاکرات دستمزد در شورای عالی کار قرار دارد و امیدواریم در بحث و مذاکراتی که در روز شنبه و در جلساتی برای تصویب دستمزد مناسب برای کارگران داریم به نتیجه برسیم.

دبیرکل دیوان عالی کشور افزود: ملاک ما سبد زندگی و آمار بانک مرکزی و نرخ تورم است و تمرکز ما در بحث دستمزد معیشت خانوارها است.

وی همچنین پیشنهاد اصلاح دستمزد در نیمه دوم سال را به شورای عالی کار ارائه کرد و گفت: شورای کار بند بازپرداخت دستمزد را لحاظ کرده و در مورد دستمزد در نیمه دوم سال بررسی و تصمیم گیری می کند.

به گفته ابوی، شورای عالی کار هر لحظه می تواند برای اصلاح یا افزایش دستمزد وارد عمل شود و شورای عالی کار منعی ندارد بیش از یک بار در سال دستمزد را جمع آوری و در مورد آن تصمیم گیری کند.
وی افزود: اگرچه وعده های زیادی مبنی بر مساعدتر شدن شرایط و وضعیت قراردادهای خارجی در سال آینده وجود دارد، اما معتقدم حتی اگر ارزان شود، نمی توان گفت که تورم نداریم. بنابراین دستمزد کارگران باید به طور واقع بینانه در سال آینده تعیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید