مذاکرات هسته ای تنها موضوع سیاست خارجی کشور نیست

رئیس جمهور رویکرد محوری دولت مردمی را تلاش برای اجرای عدالت خواند و افزود: عدالت خواست مردم، وظیفه مشروع دولت، تاکید مقام معظم رهبری و یکی از عقب ماندگی های جدی در جمهوری اسلامی است. ” دولت سعی دارد در همه زمینه ها از جمله نظام مالیاتی، نظام بانکی، قوانین و روش های جذب افراد، نحوه استفاده و استخدام افراد، نظام پرداخت و سایر حوزه های عدالت، عدالت را اجرا کند.

رئیسی از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی صادقانه و منصفانه پل ارتباطی دولت و مردم باشند و گفت: امید و اعتماد آنها حفظ و تشویق شود.


امروز زمان جنگ داستان است
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز عصر جنگ روایتی است، گفت: رسانه ها در روایت دقیق، شفاف، سریع و تشویق کننده وقایع مختلف نقش موثری دارند و بدون رسانه های حرفه ای، صادق و متعهد نمی توان در میدان جنگ با دشمنان مقابله کرد. جنگ روایی .

رئیسی خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که رسانه ها نباید از دولت انتقاد کنند زیرا نقد آنها و انتقال دیدگاه ها، نظرات و انتقادات مردم به دولت می تواند کمک بزرگی به رئیس جمهور باشد. مشکل کشور را حل کند. چالش ها و مسائل.


مذاکرات هسته ای تنها موضوع در عرصه سیاست خارجی کشور نیست
وی با اشاره به برخی از موضوعات مطرح شده در این جلسه از جمله روند مذاکرات هسته ای، تاکید کرد: ما بارها اعلام کرده ایم که راهبرد ما در مذاکرات هسته ای، راهبردی است که مقام معظم رهبری اعلام کردند. گاهی برخی وانمود می کنند که موضوع مذاکرات هسته ای تنها موضوع سیاست خارجی کشور است، اما به نظر ما این اشتباه است. از منظر دولت، مذاکرات هسته ای یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است نه همه مسائل سیاست خارجی.

آیت الله رئیسی گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از سوی دولت به عنوان مرجع اطلاع رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه و نخبگان در حوزه مذاکرات هسته ای منصوب می شود و اصحاب رسانه در جریان مذاکرات مرتباً با مسئولان مربوطه در دبیرخانه دیدار می کنند. .


دولت اجرای طرح هایی را برای رسیدگی به مسائل بزرگتر آغاز کرده است
رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی دولت در روزهای نخست آغاز به کار از جمله تامین منابع و پرداخت حقوق کارکنان دولت گفت: امروز شرایط بسیار متفاوت است و دولت در حال اجراي برنامه هاست و براي حل مشكلات بزرگتر است. آن آغاز شده.

رئیسی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش سرمایه گذاری در کشور ادامه داد: دولت از شرکت ها و مجتمع های بزرگ و بانک ها خواست تا بر اساس برنامه ریزی مشخص وارد عرصه سرمایه گذاری زیرساختی و پروژه های بزرگ شوند و از ظرفیت نهادهای انقلاب اسلامی در این زمینه استفاده کنند. این منطقه نیز برنامه ریزی شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش های دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کار در این زمینه آغاز شده است اما این روند باید به مرحله خاصی برسد تا جزئیات آن افشا شود. انجام این سرمایه‌گذاری‌ها در کنار تلاش برای افزایش بهره‌وری، می‌تواند به دولت برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی هشت درصدی کمک کند.


لزوم تقویت حوزه اطلاع رسانی و تبیین اقدامات دولت
آیت الله رئیسی بر تقویت حوزه اطلاع رسانی و تبیین اقدامات دولت تاکید کرد و گفت: همه ما در دولت وظیفه داریم تا با برنامه ریزی هر چه بهتر و بهتر دستاوردهای دولت را در جامعه تبیین کنیم چرا که امید است. برای مردم و می تواند گام موثری باشد.«در مقابل قانونگذاری فعلی دشمن باشید.

رئیس جمهور تاکید کرد: دشمن به دنبال ناامیدی و ناامیدی مردم است و شما رسانه ها با راهبرد اطلاع رسانی موثق در خنثی سازی توطئه های دشمن و پیروزی در نبرد روایات نقش موثری ایفا می کنید.

پیش از سخنان رئیس جمهور، الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد، محمد شجاعیان، مدیرمسئول خبرگزاری مهر، محمدجواد اخوان، مدیرمسئول روزنامه جوان، محمدعلی نادعلی زاده، مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی جاما ، محمدامین ایمانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، علیرضا بهتیاری مدیرمسئول خبر، پیام تیرانداز مدیر عامل خبرگزاری فارس، محمد گوچانی مدیرمسئول روزنامه سازندگی، هادی قاسمی سردبیر. شبکه خبری دانشجو، حمید رسایی 9 سردبیر، محمدرضا احمدی، سردبیر فضای مجازی سازمان بسیج مرکزی، محمدصادق عرب، مدیر پایگاه اطلاع رسانی تابناک، حجت الاسلام محمود دعایی، سردبیر رئیس روزنامه و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه خای.

ضرورت توجه به احیای امید، اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی، اطلاع رسانی شفاف و بیان مشکلات و محدودیت های پیش روی دولت، تلاش برای تثبیت فضای عملیاتی و مقررات حاکم بر کسب و کار اقتصادی، تبیین موثرتر اقدامات مهم دولت، به ویژه واکسیناسیون عمومی، تقویت روابط دولت با نخبگان، تدوین نظام مشکلات کشور در حوزه های مختلف با کمک انجمن های علمی و دانشگاهی، حمایت از گروه ذینفعان و ذینفعان به عنوان عقل جداگانه دولت و استفاده از آنها برای تبیین سیاست ها و اقدامات دولت. آنچه در الگوی حکمرانی سطوح پایین حکومتی رخ داد، یکی از مهم ترین دیدگاه ها و نظرات 15 رسانه حاضر در جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید