مذاکره ایران و افغانستان برای از سرگیری راه آهن حف هرات


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855951

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس راه آهن افغانستان در خصوص از سرگیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن خواف – هرات و آماده سازی این مسیر برای قطار گفت و گو کرد. ترافیک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن، بخت الرحمن شرافت مدیرعامل راه آهن افغانستان با سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص از سرگیری بازسازی و تکمیل این پروژه گفتگو کرد. راه آهن کاف-هرات مسیر برای حرکت قطارها ساخته شده است.

مدیرعامل راه آهن در این دیدار گفت: بر اساس سیاست دولت سیزدهم و دیپلماسی حمل و نقلی که در این دولت صورت گرفته است، تفاهمات بسیار خوبی در ماه های اخیر با کشورهای همسایه حاصل شده است.

وی گفت: ما از همکاری با افغانستان استقبال می کنیم. اگر افغانستان برای همکاری طولانی مدت و تفاهم عملی با کشورمان آماده باشد، ما نیز آمادگی خود را برای این کار اعلام خواهیم کرد.»

مدیرعامل راه آهن همچنین بر عزم راه اندازی خط آهن خواف – هرات، برداشتن گام های عملیاتی، تعیین الزامات و نحوه مدیریت این مسیر و تامین امنیت مسیر در این مسیر از افغانستان تاکید کرد.

همچنین نحوه تامین مالی شرکت های ایرانی و بازگشت سرمایه و بهره برداری از معادن از دیگر موارد مطرح شده از سوی وی بود.

صالحی خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان امتیازات زیادی دارند اما از این مزیت ها به درستی استفاده نمی شود و دشمنان کشورهای ما از عقب ماندگی خوشحال می شوند.

رئیس راه آهن افغانستان با ابراز تسلیت و ابراز همدردی با حادثه اخیر سانحه قطار مسافری مشهد – یزد گفت: دولت افغانستان از ارتباط با ایران استقبال می کند.

وی خواستار همکاری کارکنان وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن خواف – هرات در اسرع وقت و از سرگیری برنامه های آموزشی و فنی شد. برای کارگران راه آهن افغانستان

گفتنی است ساخت قطعه سوم خط ریلی حف هرات از ایستگاه مرزی شمتیگ تا روزنک به طول 72 کیلومتر بر عهده ایران بود. مسیر تخریب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید