مراحل درخواست از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی

مراحل درخواست از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی

روز جدید : مرجع تشخیص از کارافتادگی بیمه شدگان بر اساس ماده 90 قانون کمیسیون پزشکی این سازمان می باشد.

اکبر گربانی کارشناس روابط کار و تامین اجتماعی درباره روند درخواست از کارافتادگی گفت: نکته حائز اهمیت این است که علل معلولیت فقط باید توسط پزشک معالج نوشته شود. در مرحله بعد پرونده به کمیته اولیه ارسال می شود. برو چک کن

در ماده 70 قانون بیمه های اجتماعی آمده است: از کارافتادگی شرایطی است که بیمه شده 66 درصد یا بیشتر از توانایی کار خود را از دست داده باشد. این بالاترین درجه از کارافتادگی است و درصد کمی از متقاضیان در این شرایط قرار دارند.

برای این دسته از افراد، از کارافتادگی بین بازنشستگی تفاوتی قائل نمی شود و معمولاً دریافت مستمری اجباری را انتخاب می کنند.

در ماده 72 این قانون در مورد مستمری این دسته از افراد مقرر شده است که میزان مستمری آنها یک سی و پنجم متوسط ​​حقوق بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه است مشروط بر اینکه این میزان باشد. کمتر از 50 درصد حقوق ماهانه او بیش از صد درصد آن نیست.

اگر این افراد دارای همسر، فرزند یا افراد تحت تکفل باشند، مستمری آنها به میزان مقرر در ماده افزایش می یابد. ماده 72 این قانون.

با توجه به هنر. 90 از ZSO افراد شاغل در کارگاه ها باید دارای توانایی و استعداد بدنی متناسب با کار مرجع باشند. برای این منظور، کارفرمایان موظفند قبل از استخدام، یک معاینه پزشکی ترتیب دهند.

در صورتی که پس از استخدام مشمولان قانون مشخص شود که افراد فوق در زمان استخدام توانایی و استعداد بازگشت به کار را نداشته و کارفرما معاینه پزشکی آنان را به تأخیر انداخته و بیمه شده دچار حادثه یا حادثه شود. بیماری، سازمان تامین اجتماعی. بیمه شده طبق ماده 2 قانون تامین اجتماعی هزینه های مربوطه را تقبل و از کارفرما وصول می کند.

اگر معاینات اولیه به درستی و کامل انجام شود، در برخی موارد می تواند منجر به تشخیص برخی بیماری های نهفته مانند دیابت، کبد چرب و یا حتی برخی سرطان ها شود و فرد با تعیین نتایج آزمایشات می تواند بیماری خود را به موقع درمان کند. در این شماره ضمن پاسخ به چند سوال به شرح و توضیح این مشکل می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید