مراسمی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی برگزار شد


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821024

مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی شامگاه شنبه 20 فروردین ماه در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی شامگاه شنبه 20 فروردین ماه با قدردانی خانواده هنرمند فقید جهانگیر خسروشاهی و با حضور خانواده شهدا توسط فتح، پیشکسوتان، هنرمندان سپاه در تالار خلیج موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح پس از سه سال غیبت به دلیل بیماری عروق کرونر قلب به حضار خیرمقدم و با اشاره به دیدگاه های متفاوت شهید آوینی از برگزاری مراسم و دیدار با خانواده راوی فتح ابراز خرسندی کرد. و دیدگاه های مختلفی در مورد سید جلیل القدر وجود دارد. برخی معتقدند شخصیت سید مرتضی آوینی به قدری دست نیافتنی است که رسیدن به این جایگاه برای نسل های آینده غیرممکن است، بنابراین هر گروه، نهاد و فردی که مدعی پیروی از سبک و سیاق سید مرتضی آوینی باشد، قطعا گمراه خواهد شد. ساده لوحانه این قهرمان را بسیار صالح بدانید و باور کنید که رسیدن به مقام او بسیار آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. ایشان امام راحل و جریان انقلاب اسلامی بودند. او را متمایز از سایر مردم می دانند اما به نظر می رسد پیروی از هر دو دیدگاه انحراف است، حق را برای انقلاب اسلامی و امام پیدا کرد و در نتیجه به نتایج مطلوب رسید که بهترین نتیجه ای که می توانیم برای یک انسان تصور کنیم. ، شهادت حاصل از ثواب اوست.

رئیس بنیاد فرهنگ روایت فتح درباره ظهور شهید آوینی در نسل جوان و جدید نیز گفت: سیمای سید مرتضی آوینی زیاد خواهد بود.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: به نظر می رسد سید مرتضی آوینی نه آنقدر دور و دست نیافتنی است و نه آنقدر نزدیک و در دسترس است که با خواندن چندین جلد کتاب به شخصیت او نزدیک شویم؛ اما آنچه مسلم است وظیفه انقلابی ما در قبال دیدگاه ها و اندیشه های شهید آوینی. شما دوستان می دانید و دیده اید که ما هر ساله مراسم و مناسبت ها و برنامه های مختلفی را برای شهید آوینی برگزار می کنیم و همه مدعی پیروی از مکتب شهید آوینی هستیم اما سال هاست که شاهد تحولاتی که در متناسب با فعالیت ها، پس بدون شک در مقطعی هستیم، شاید یک بار برای همیشه باید این دیدگاه ها را کنار گذاشت، شهید را دست یافتنی دانست و در جهت انتقال افکار و اندیشه های شهید آوینی گام برداشت، نسل جوان امروز مشتاق است. دکترین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بیاموزم و به توانایی های جانبازان نزدیک در تاریخ فتح و برقراری این ارتباط اطمینان دارم، به زودی شاهد رشد و شکوفایی این عزیزان خواهیم بود.

سپس سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به بیانات تاریخی امام خمینی (ره) به آمریکا گفت: امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب فرمودند آمریکا اشتباه نمی کند و اکنون 43 سال پس از پیروزی، انقلاب اسلامی، تجلی جبهه باطل شیطان، یعنی. آمريكا اذعان دارد كه در مقابل انقلاب اسلامي و نه در مركز انقلاب اسلامي هيچ غلطي نمي تواند بكند كه در مقابل هيچ يك از طرفداران انقلاب اسلامي در جهان نمي تواند اشتباه كند. در میدان عمل نسبت به جهان و مردم در سراسر جهان انجام می شود.

سردار فدوی درباره شیوه و شیوه فعالیت های هنری و رسانه ای جبهه باطل افزود: عزیز من به صراحت می گویم که واقعیت برای جبهه باطل مهم نیست، آنچه برای جبهه باطل مهم است تصویری است که واقعیت می آفریند و این روندی که آمریکایی ها از دهه 1970 انجام داده اند. انجام دهید. آنها معتقدند چون ما قدرت تصویرسازی داریم، از هر موضوعی که منافع ما در خطر است تصویری می سازیم، اما عزیزان بدانند که مشروعیت جبهه حق به قدری متبلور و قوی است که حتی با آن هم نمی توانند موفق شوند. امکاناتی که به عنوان مثال دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: روال شهید آوینی الگوی بسیار خوبی برای همه کسانی است که در عرصه هنر فعالیت می کنند، کسانی که می توانند راه بزرگانی چون شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنند و باشند. سپید در پیشگاه خداوند متعال شهید آوینی می توانست مثل همه رزمندگان باشد به جای دوربین و خودکار، اسلحه به دست گرفت و شهید شد، اما می دانست که زبان و روال هنر می تواند تاثیر دراز مدت داشته باشد. او آگاهانه این راه را انتخاب کرد.

در این مراسم هنرمندانی چون کاظم سلیپا، عبدالحمید گادریان، محسن علی اکبری، عسگر بختیاری، حبیب والی نژاد، حسین مسافر آستانه، مرتضی شعبانی، هادی حجازی فر، حسین نقیان، اتابک نادری، امیر شجاجی مجاجی طبایج علی نژاد، امیر شجاجی مجاجی تبائم جاود، گبرلو، سید جمال ساداتیان، علیرضا استادی، ابوالفضل حمرا، کوروش سلیمانی، سعید الهی، وحید نفر، شاهرک کیوانی، شاهرک کیوانیا، وهاه کیوانی، وهام سال، وها وهما پرویز رمضانی، رضا بصیرت، حمید نیلی، مهدی شهیسی. ، احمد میرعلایی، مرتضی رزاق کریمی، محمد صنعتی، هوشنگ میرزایی و بسیاری دیگر.

همچنین در این یادواره علاوه بر تشکر ویژه خانواده هنرمند فقید جهانگیر خسروشاهی، از دیگر خانواده های شهدای داستان فتح نیز با حضور سردار فدوی و سید محمد نادری تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید