مراسم افتتاحیه کتاب «جز زیبایی ندیدم» در باغ موزه حراست همدان


ساعت: 13:36
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887617

مراسم افتتاحیه کتاب «جز زیبایی ندیدم» در باغ موزه حراست همدان برگزار شد. این کتاب خاطرات تلخ و شیرین روزهای سخت و طاقت فرسا اسارت آزاده سرفراز جانعلی حسنخانی به قلم نوجوان بسیجی محمد سجاد حاجیلونی در چهارده فصل گردآوری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; دیروز در باغ موزه دفاع مقدس کتاب جز زیبایی ندیدم با حضور استاندار همدان افتتاح شد..


این کتاب، کتاب خاطرات تلخ و شیرین روزهای سخت و طاقت فرسا اسارت آزاده سرفراز جانعلی حسنخانی است که توسط نوجوان بسیجی محمد سجاد حاجیلونی در چهارده فصل نوشته شده است..


حسنانی در این مراسم از روزهای سخت اسارت و ناآگاهی خانواده و همسرش از سرنوشت خود، از استقامت رزمندگان و وحشیگری افسران رژیم بعث عراق علیه آنان سخن گفت..


حسنخانی بعد از سی سال آزادی هنوز کینه تو گلویش بود و صدایش می لرزید..


او در این کتاب دوران کودکی و نوجوانی، جوانی، آخرین روزهای سرد رژیم پهلوی، اولین روزهای انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی را بازگو می کند..


ادامه این کتاب درباره عملیات کربلای چهار و رشادت ها و فداکاری های رزمندگان غواص و داستان اسارت آنها در طول سال 1365 من پرداخت خواهم کرد.


حسنانی درباره نگارش خاطرات سال های اسارتش می گوید: پس از آزادی و فعالیت در بنیاد شهید، فرصت مناسبی برای این کار نداشتم اما پس از بازنشستگی در مراسمی با نوجوان بسیجی محمد سجاد حاجیلونی آشنا شدم. با دیدن اشتیاق و اشتیاق او برای نوشتن خاطرات رزمندگان، مشغول شدم.


محمد سجاد حاجیلویی در این مراسم گفت: شاید تصور روزهای سخت دفاع مقدس برای ما متولدین دهه 80 غیرممکن باشد اما رزمندگان و آزادگان عزیز با ثبت خطرات خود می توانند آن روزها را در ذهن خود یادآوری کنند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید