مراقب باشید جای قهرمان و ضدقهرمان عوض نشود


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842671

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید مواظب باشیم جای قهرمان و ضد قهرمان و جای شهید و جلاد عوض نشود، گفت: دنیا آنقدر مبارز است که سر دزدان. رئیس پلیس می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن رحیم پورازگدی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عنوان امام خمینی (ره)، خورشید قرن، گفت: مردم به دنبال عدالت بودند. اما در راهپیمایی ها و تظاهرات سال های 77 و 1357 یک شعار اقتصادی به زبان نیاورد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) چند ماه قبل از رحلتشان در نامه ای به سیدحمید روحانی بر لزوم تبیین مناسب انقلاب تاکید کردند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری این برنامه در حسینیه جماران افزود: عقلانیت، معنویت و روحیه عدالت خواهی توسط حسینیه جماران به جهان اسلام و عرصه حیات بشری پمپاژ شده است.

ازغدی با اشاره به دیدگاه امام راحیل نسبت به خداوند ادامه داد: زمانی که امام فرمودند که انگار خدا از خدای دیگری صحبت می کند، در واقع او خدای امام حی، سامی، بصیر، علیم، قادر، شاهد و رفیق است. امام هرگز یک دوره رسمی فقهی و عرفانی نگذاشته است، اما توانسته هزاران فدایی، عالم و مجاهد تربیت کند که سواد چندانی ندارند. نحوه کار انبیا را در حضور غیر پیامبر یعنی امام خمینی (ره) دیدیم و دیدیم که چگونه می توان به نام خدا بر قدرت های بزرگ جهان شکست خورد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام فرمودند کسانی که از شاه می ترسند توحید کمی دارند و آنهایی که از آمریکا می ترسند روشن فکر نشده اند.

رحیم پورازگدی با بیان اینکه شاگردان غایب امام صدها هزار مؤمن بودند، تاکید کرد: آنها به پیشه امام اعتقاد داشتند، بنابراین جوانی از روستا که نه عرفان داشت و نه رفتار، یک کل محسوب می شد و در جنگ دیدیم. و انقلابی که این بچه ها چگونه به امام فکر می کردند و این همان تربیت توحیدی است.

وی افزود: حدود 30 تا 40 سال از اتفاقاتی که در حسین جماران افتاد می گذرد و نسل امروز نمی داند اینجا چه گذشت. فرزندانی که عاشق شهادت بودند و با یکدیگر رقابت می کردند تا کمتر بخورند و بیشتر تلاش کنند و کمتر دیده شوند، در این حسین پرورش یافتند. بچه ها در جماران حسین بزرگ شدند که در منطقه دفن می شدند و شب ها نماز شب می خواندند و در عملیات ها به خطرناک ترین محورها می رسیدند و امام چنین نیروها را شکست می داد.

اما امروز می بینیم که عده ای تلاش می کنند جای جلاد و شهید، ظالم و مظلوم، حق و باطل را عوض کنند و حرکت ائمه و فرزندان ائمه قربانی تروریسم را به عنوان حرکت معرفی کنند. خشونت آمیز،” او گفت. به هر حال فرزندان امام قهرمانان زهد و ساده زیستی بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامه امام به سیدحمید روحانی تاکید می کند: امام در نامه خود به این تاریخ نگار کشورمان انقلابی کردن با همه عظمت اهداف و اصول را از سوی دیگر می نویسد. اگر بزرگ ترین انقلاب را انجام دهیم اما آن را توضیح ندهیم، قطعاً به موقع تعطیل می شود، بنابراین تدوین تاریخ انقلاب نیاز به توضیح دارد.

وی افزود: امروز رسالت بزرگ ما این است که مواظب باشیم مفاهیم و مبانی انقلاب تغییر نکند، اما متاسفانه می بینیم که رسانه های معاند با شیطنت این کار را انجام می دهند. من معتقدم اگر ابزاری مثل موبایل در زمان جنگ بود، امروز می فهمیدیم که جوانان جبهه چه صحنه هایی را خلق کردند.

رحیم پورازگدی گفت: در زمان امام کسانی بودند که خودخواه بودند و بازار سیاه می کردند و کلاهبرداری می کردند. در کنار این افراد عده ای هم بودند که خود را به آتش کشیدند تا برای دیگران فداکاری کنند. به حمید روحانی گفته شد که در انقلاب چه اتفاقی افتاد را بنویس تا آیندگان بفهمند چه اتفاقی افتاده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مقایسه پیشرفت امروز با عقب ماندگی زمان شاه اصلا قابل قیاس نیست اما امروز دشمنان دائماً به انقلاب دروغ می گویند.

وی گفت: عدالت اقتصادی و پیشرفت اقتصادی از اهداف انقلاب بود اما مردم در تظاهرات هیچگاه شعار اقتصادی سر ندادند و شعارهایشان استقلال، آزادی، حکومت اسلامی، برابری، برادری و ایجاد حکومت عادلانه بود، اما برخی چه کسی می تواند آنها نیز به دلیل تعهد، ضعف و زوال، سابقه انقلابی دارند، به ذهن و جان می رسند و شعارهای انقلاب را تغییر می دهند و از جنبش استبداد ستیزی و استعماری و عدالت خواهی – استقلال طلبی و استقلال طلبی استفاده می کنند. بهانه ای برای استبداد جریان ها فاصله ها و شکاف طبقاتی و جریان های وابسته را توجیه می کند.

وی افزود: علم انقلاب نیاز به جهاد تبیین و مطالعه دقیق دارد و این باید اتفاق بیفتد زیرا دشمنان چندین کتاب می نویسند و خاطرات دروغ و دروغ را بیان می کنند.

ازغدی گفت: امروز دشمنان برای دور زدن ذهنیت نسل های بعدی کشورمان مدام فیلم و مستند تولید می کنند. مثلاً چند سال بعد می گویند دلیل قتل شهید فهری زاده این بود که می خواستند بمب اتمی را در دنیا منفجر کنند که ما زدیم. کی میگه فقط کسانی که از بمب اتم استفاده کردند. دنیا آنقدر خیانت شده که رئیس دزدها رئیس پلیس می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید