مراکز ترک اعتیاد رایگان در مناطق روستایی خراسان جنوبی


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878046

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی این موضوع را مطرح کرد؛

حسنی مقدم گفت: نبود مراکز درمانی در مناطق روستایی و دورافتاده شهری یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانمحمدرضا حسنی مقدم در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی 105 شهید از مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی تقدیم کرده و 180 شهید مبارزه با مواد مخدر در استان دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به سالروز مبارزه با مواد مخدر گفت: سازمان ها در بحث مواد مخدر با چالش های انسانی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: اما از ابتدای سال جاری بیش از 50 درصد کاهش کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم و امسال 10 و یک درصد کاهش کشفیات مواد مخدر داشته ایم. نیم تن مواد مخدر در استان کشف شده است.

حسنی مقدم گفت: کشفیات به دلیل افزایش قیمت کاهش یافته و متاسفانه این مشکل برای جامعه مشکلاتی ایجاد می کند و مقابله با آن دشوارتر می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 86 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر 14 هزار و 850 نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

وی در خصوص وام ها نیز گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 200 میلیون تن از سوی شورای هماهنگی برای بحث درمان به این مراکز پرداخت شد و نبود مراکز درمانی در مناطق روستایی و دورافتاده شهری یکی از مهمترین مشکلات است. “


اجرای 300 برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر

حسنی مقدم با بیان اینکه 38 سیمان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی همکاری می کنند، افزود: این سیمان ها افراد توانمند شده را استخدام می کنند و سهام کارفرمای آنها را پرداخت می کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین مرکز درمانی در بخش دره راه اندازی شد، افزود: در اولین روز کاری این مرکز 22 نفر به این مرکز درمانی مراجعه کردند و تمامی اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه انجام شد. تحت نظر هستند «نماز جمعه در این شهر خوانده می شود.

وی در پایان با توجه به اینکه بیش از 300 برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر نشستی با سمن ها خواهیم داشت تا ظرفیت خیرین در بحث پزشکی و پیشگیری را بررسی کنیم. استفاده خواهد شد و نمایشگاه های سیار را در پارک ها، اماکن عمومی و محله های مختلف برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید