مردم به زودی تاثیر معاملات نفتی با روسیه را خواهند دید

ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802082

وزیر نفت از امضای چند سند مهم با روس ها در زمینه توسعه نفت و گاز، پالایشگاه های نفتی و انتقال فناوری خبر داد و گفت: مردم ایران به زودی تاثیر توافقات نفتی با روسیه را در حوزه انرژی خواهند دید. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت در تشریح مهمترین برنامه های خود در روسیه گفت که این سفر یکی از پربارترین سفرها و بسیار بیشتر از انتظار ما بود. دیدارهای خوبی با نیکولای شولگینوف، معاون نخست وزیر. وزیر نیرو و شرکت های قدرتمند روسی در حوزه نفت و گاز داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مشارکت در توسعه میادین نفت و گاز، ساخت پالایشگاه، انتقال فناوری و تجهیزات فناورانه که برای صنعت نفت بسیار ضروری است، توافقات بسیار خوبی صورت گرفته و اسناد مهمی نیز امضا شده است. : تاثیر این توافقات را در حوزه انرژی خواهند دید.

وزیر نفت گفت: با توجه به عزم جدی که در دو کشور به ویژه در حوزه وزارتخانه های نفت و نیرو ایران و روسیه وجود دارد، به زودی تمامی این توافقات اجرایی می شود. ما در ماه گذشته پیشنهادات خود را به طرف روسی ارائه کرده ایم و شرکت های قدرتمند روسی نیز علاقه مند به همکاری بوده اند.

اوجی به تحریم های سخت آمریکا علیه ایران و روسیه اشاره کرد و با بیان اینکه هر دو کشور در کنار ظرفیت های بسیار خوب، نفت و گاز فراوانی دارند که می توان از آن بهره برداری کرد، گفت: با توافقات صورت گرفته، مردم و منطقه قطعا شاهد نفت و نفت خواهند بود. اثرات آن . .

وی گفت: روس ها می دانند که عزم دولت سیزدهم و وزارت نفت ایران مبتنی بر روابط مستحکم و مستمر است. ایران و روسیه در اوپک پلاس نظرات یکسانی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید