مردم فقط باید از صرافی های مجاز ارز خریداری کنند


ساعت: 21:15
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887765

بانک مرکزی اعلام کرد: برای پرهیز از در معرض خطر قرار دادن اموال و دارایی ها، فقط باید برای ارز و لیزینگ به صرافی ها و لیزینگ های مجاز مراجعه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در پی انتشار خبری مبنی بر فروش دلار جعلی توسط یک واحد تجاری غیرمجاز موسوم به قائم (قاسم حصارکی و شرکا) مستقر در مرکز تجارت جهانی فردوسی تهران، بانک مرکزی به اطلاع می رساند. بر اساس قوانین و مقررات مربوطه نظارت بر اشخاص دارای مجوز از این بانک اعم از شرکت های صرافی و لیزینگ صرفاً بر عهده این بانک می باشد.

در خصوص فعالیت موسسات فاقد مجوز از بانک مرکزی بر اساس ماهیت وظایف نیروی محترم انتظامی جمهوری اسلامی ایران و توانمندی و امکانات این نیروها و بر اساس بند 2 بند اول گام «برنامه جامع ساماندهی بازار غیرمتشکل پول» مصوب مراجع ذیصلاح و مفاد فاز یک «منشور طرح تنظیم بازار پول با ساماندهی مؤسسات غیرمجاز» مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شناسایی کلیه موسسات پولی و بانکی غیرمجاز و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار پولی و بانکی کشور (از جمله افراد غیرمجاز فعال در حوزه صرافی و لیزینگ) از جمله ماموریت‌های افتخاری است. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران. لذا نیروی محترم انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظفند فعالان غیرمجاز در بازار پول را شناسایی و اقدامات لازم را جهت جلوگیری از فعالیت آنان به عمل آورند.

بانک مرکزی علیرغم محدود بودن وظایف نظارتی بر موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی، در صورت نظارت بر فعالیت موسسات غیرمجاز اعم از اتحادیه های صنفی و کارگزاران غیرمجاز فعال در حوزه ارز و لیزینگ، متعاقبا مراجعه خواهد کرد. موضوع جلوگیری از فعالیت آنها به پلیس.

در خاتمه از هموطنان عزیز تقاضا می شود اموال و دارایی های خود را در معرض خطر قرار ندهند، معاملات ارزی و لیزینگ را فقط با شرکت های مجاز صرافی و لیزینگ که اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir درج شده است، انجام دهند. عطف کرده و پس از بررسی مجوز نصب شده در محل شرکت و تایید اعتبار آن از پایگاه مذکور، نسبت به انجام امور خود اقدام نمایید.

همچنین از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده ارز غیرمجاز در هر نقطه از کشور، مشخصات خود را به بانک مرکزی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید