مردم کره جنوبی به استقرار ارتش آمریکا اعتراض کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مردم چندین روستا در کوه های سئونگجو، در 135 مایلی جنوب شرقی سئول، خواهان برچیده شدن سامانه های دفاع موشکی آمریکا در این منطقه شده اند.

به گزارش NPR، ارتش آمریکا به بهانه مقابله با حملات موشکی کره شمالی، شش سامانه دفاعی تاد را در زمین گلف در سئونگجو مستقر کرده است.

این سامانه ها بخشی از سامانه دفاعی آمریکا در سراسر کره جنوبی است که در سال 2017 در این منطقه قرار داشت.

معترضان و ساکنان سونگ جو می گویند که سامانه دفاع موشکی بدون اجازه و بدون رضایت آنها مستقر شده و نظرات آنها مورد توجه قرار نگرفته است.

کیم جونگ اون، فعال معترض، می گوید که سیستم تاد در این منطقه غیرقانونی است. ما هوشیار هستیم و متوجه هرگونه تغییر در این پایگاه خواهیم شد.

در ماه‌های اخیر، گزارش‌هایی مبنی بر تلاش‌های آمریکا و کره جنوبی برای ارتقای این سامانه‌های موشکی و همچنین تغییراتی در اسکان ارتش آمریکا با استفاده از کانتینرها در این پایگاه منتشر شده است. این پایگاه یک باشگاه گلف بود. پس از گذشت 5 سال از فعالیت در این پایگاه، این مکان همچنان بیشتر شبیه یک زمین گلف است تا یک پایگاه نظامی.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در ماه مارس گذشته در جریان سفر به کره جنوبی با همتای کره ای خود در مورد نحوه استقرار نیروهای آمریکایی در باشگاه گلف مشورت کرد.

در این گزارش آمده است که فعالان سیاسی و مردم محلی پایگاه را محاصره کرده و از ورود مصالح ساختمانی جلوگیری کردند. معترضان می گویند مقامات آمریکا و کره جنوبی در مورد نحوه استفاده از این سایت با آنها صادق نبوده اند.

کیم جونگ اون گفت: «آنها به ما گفتند که استقرار این تجهیزات نظامی موقتی است، اما اقداماتی که انجام دادند نشان داد که اقدامات آنها دائمی بوده است».

یکی دیگر از معترضان، سو-جیو پارک، گفت که سونگ جو روستایی آرام بود اما اکنون در حال ویران شدن است و برخی آن را زندانی بایر می نامند.

ارتش آمریکا از زمان پایان جنگ کره به بهانه مقابله با تهدید کره شمالی ده ها پایگاه نظامی در کره جنوبی دارد و بیش از 28 هزار تفنگدار دریایی در آن مستقر هستند.

14001018000451 Test PhotoL خبر خاکستری

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید