مرعشی: در نهایت قبول دارند که حتی بدون خروج از سپاه/ احمدی نژاد می خواست در مقابل رهبری بایستد، رهبر نیست.

مرعشی: در نهایت قبول دارند که حتی بدون خروج از سپاه/ احمدی نژاد می خواست در مقابل رهبری بایستد، رهبر نیست.

روز جدید دبیر کل این حزب کارگزاران در خصوص رایزنی اصلاح طلبان با هیات امنا برای حل موضوع رد صلاحیت ها گفت: هیات امناء وظیفه ای نیست و در جای دیگری تصمیم گیری می شود. مشورت با هیأت امنا فایده ای ندارد زیرا هیأت امنا تصمیم نمی گیرد.

وی با انتقاد از اینکه دولت مذاکرات برای احیای برجام را دیر آغاز کرده است، از اصلاح طلبان و برخی اعتدال گرایان گلایه کرد که در انتخابات 1400 از عبدالناصر همتی حمایت نکردند.

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران نیز از مشورت اصلاح طلبان با هیأت امنا پرهیز کرد و گفت: «هیات امنا کار نیست و تصمیم در جای دیگری است. «ما باید با مدیریت مشورت کنیم.

وی به شدت از مجلس دهم حمایت کرد و گفت: بزرگترین اشتباه مجلس دهم رقابت آقای لاریجانی و عارف بود. در حالی که آقای عارف می توانست نایب رئیس شود و فراکسیون تشکیل نشد. آقای واعظی هم در تشکیل فراکسیون مستقلین و تقسیم مجلس به سه فراکسیون اشتباه کرد.»

مرعشی پیش بینی می کند که عمر دولت اصلی به 4 سال نمی رسد و البته می گوید ایران و آمریکا توافق دارند، حتی بدون توافق برای حذف سپاه از لیست تروریست ها.

خلاصه مصاحبه حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران را بخوانید;

مرعشی: ایران و آمریکا موافق هستند شاید عمر دولت اصلی زودتر تمام شود ناطق نوری آمادگی بازگشت به سیاست را ندارد

– نتیجه انتخابات 1400 از قبل مشخص بود و می دانستیم که آقای رئیسی رئیس جمهور می شود. او تجربه مدیریتی نداشت و عموما برنامه ای ارائه نمی کرد.

– دولت ارزیابی نمی شود چون تاکنون کاری نکرده است. دولت در اولین گام باید لایحه ای را به مجلس می فرستاد و از کسری بودجه جلوگیری می کرد اما در نهایت در لایحه بودجه دیدیم که به کسری بودجه اضافه شد. مذاکرات برای احیای برجام نیز قرار بود بلافاصله آغاز شود. البته دولت اسمش را می گذارد لغو تحریم ها، اما ما می گوییم برجام را احیا کنید. اما دیدیم که خیلی دیر انجام شد. آقای رئیسی سابقه اجرایی ندارد و ظاهراً دولت تاکنون کاری نکرده است.

– آقای احمدی نژاد تجربه اجرایی داشته که آقای رئیسی ندارد. آقای احمدی نژاد حتی با سیاست های اشتباه خود بسیار متمرکز است. احمدی نژاد وارد بازی خطرناکی شده است. می خواست با مردم و سپاه همراهی کند و به آنها مقام بدهد و در مقابل رهبری بایستد. او می خواهد نفر اول کشور باشد که آقای رئیسی شبیه او نیست.

– من جراحی اقتصادی ندیده ام و اسم این عمل را هم جراحی اقتصادی نمی گذارم. مردم 8 سال با تورم 40 درصدی زندگی کردند و حالا با دادن یارانه 300 و 400 هزار تنی نمی توان به آنها گفت که باید با تورم 60 درصد زندگی کرد. زیرا دولت با حذف ارز ترجیحی کسری بودجه را افزایش داد.

ما خیلی دیر به برجام رفتیم و باید زودتر می رسید». اما در نهایت آنها موافقت می کنند. حتی بدون خروج از بدنه.

ما راهی جز کوزه نمی شناسیم.» تنها راه اصلاح صندوق و انتخابات است. عدم شرکت در انتخابات و همچنین رد صلاحیت، دو لبه قیچی است که هیچ کدام خطری ندارند. ما در انتخابات مجلس 94 با مردم همراهی کردیم و از قبل تلاش کردیم و برنامه ریزی کردیم که عواملی مانند تکرار آقای خاتمی در این زمینه موثر باشد اما برای تفریح ​​در انتخابات 98 شرکت نکردیم.

– گاهی می توان با نامزدی مثل آقای جهانگیری نامزد شد، گاهی می توان از بازیکنان ذخیره استفاده کرد. نامزدهای ما در انتخابات 98 بازیکن ذخیره بودند.

– یک بار گفتم و الان هم تکرار می کنم، بزرگترین اشتباه مجلس دهم رقابت آقای لاریجانی و آقای عارف بود. در حالی که آقای عارف می توانست نایب رئیس شود و فراکسیون تشکیل نشد. آقای واعظی هم در تشکیل فراکسیون مستقلین و ایجاد سه فراکسیون در مجلس اشتباه کرد.

– هرکس از آقای عارف خواست نماینده مجلس شود، نمی خواست بیاید، اما یکسری عوامل باعث شد او به قدرت برسد. آقای لاریجانی الان کجاست؟ آقای عارف کجاست وقتی آقای هاشمی رد صلاحیت شد آمد و از آقای روحانی حمایت کرد. او در نظام جمهوری اسلامی بسیار سرسخت است و حتی در دوران انقلاب نیز برخی از دستورات و امضاها توسط او انجام می شود. اما یک انتقاد این است که آقایان لاریجانی، جهانگیری، محمد شریعتمداری، محسن هاشمی در انتخابات 1400 رد صلاحیت شدند، اما چرا این دوستان برای حمایت از آقای همتی نیامدند؟ اگر این افراد سر کار بیایند، ممکن است مانند خرداد 76 به نفع ما باشیم.

– آدرس اشتباهی به مردم می دهیم. برخی می گویند آقای طیب به آقای همتی گفته است که کاندیداتوری شود. من این را انکار نمی کنم. همانطور که آقای رئیسی یکی از اعضای نظام است، آقای همتی هم از اعضای همین نظام است، قبل از انتخابات پیش آقای محقق داماد رفتم تا ایشان را راضی به نامزدی کنم و ایشان پاسخ مهمی دادند. آقای محقق داماد گفت که همه چیز را به دست آنها بسپارید. وقتی به آنها بستگی دارد، FATF ایجاد می شود، برجام ایجاد می شود، گشت ارشاد گم می شود. اما الان یک سال است که دولت، مجلس و قوه قضائیه را کنترل کرده اند. البته من به این افراد نمی گویم اصولگرا و انقلابی هستند اما نه FATF و نه برجام هنوز ایجاد نشده است و در هر خیابان ماشینی که پارک شده است برای زنان بدحجاب پیامک می دهد. نکته این است که ما به مردم آدرس اشتباه می دهیم.

– روند انتخابات باید از یک سال قبل شروع می شد و ما 1400 بار در انتخابات شکست خوردیم و وارد روزهای آخر شدیم. انتخابات مثل یک قطار است و روزهای قبل از انتخابات درباره رأی دادن یا ندادن به آقای همتی بحث می کردیم. در حالی که باید از قبل شرایط را برای افکار عمومی آماده کرد.

– آقای روحانی دو هفته مانده به انتخابات وارد انتخابات شد. اما ما از قبل شرایط را برای آمدن آقای هاشمی آماده کرده بودیم. آقای هاشمی بارها در مصاحبه ها و گفتگوها درباره کاندیداتوری خود صحبت کرده و پس از رد صلاحیت، آقای روحانی انتخاب شد. شرایط از قبل آماده بود. آقای خاتمی هم تقریباً یک بار با دانشجویان دیدار کرد.

– هیئت امنا تکلیف نیست و تصمیم گیری در جای دیگری است. مشورت با هیأت امنا فایده ای ندارد زیرا هیأت امنا تصمیم نمی گیرد. ما باید با رهبری مشورت کنیم، به نظرم باید با رهبر انقلاب ملاقات کنیم.

– اضافه شدن ناطق نوری جریانی ایجاد نمی کند، چون این جلسات بیشتر ادم های دیوان سالار هستند. همچنین به اطلاع آقای ناطق نوری می‌رسانم که آمادگی بازگشت به سیاست را ندارد. آقای خاتمی همیشه پشت جریان اصلاحات است.

دیدگاهتان را بنویسید