مروری بر خاندان پهلوی و خیانت ها در طول تاریخ / اهداف استعماری انگلیس و آمریکا بلای جان ایران است + تصاویر

زمان: 5:01 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803052

ایران در مقاطع مختلف تاریخی در جنگ ها، توافقات با قدرت های منطقه ای یا جهانی بخش هایی از خاک خود را از دست داد و این امر تنها با پیروزی انقلاب اسلامی برای همیشه متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، در دوران سلسله های مختلف سلطنت در ایران، به استثنای پهلوی، مرزهای کشور جز با جنگ تغییر نکرد، اما جدا شدن بخش هایی از این سرزمین در دوران پهلوی متأسفانه بدون هیچ حمله ای متلاشی شد. در تمامیت کشور و تحقیر احساسات ملی دخیل است و طبقه حاکم.

ایران در مقاطع مختلف تاریخی در جنگ ها، توافقات با قدرت های منطقه ای یا جهانی بخش هایی از خاک خود را از دست داد و این امر تنها با پیروزی انقلاب اسلامی برای همیشه متوقف شد.

در سال های اخیر مشاهده شده است که به دلیل روابط نزدیک ایران، چین و روسیه، دوستان پهلوی و سلطنت طلب، با راه اندازی کمپین های رسانه ای، جمهوری اسلامی را متهم می کنند که به این دو نیرو امتیاز ارضی داده است! اما فراموش کرده اند که در زمان پدر و پسر خاندان پهلوی جنایت هولناکی در حق ناموس و سربلندی و سرزمین ملی ایرانیان رخ داد که هنوز داغ است.

8b6be9f9 1276 4afc b0d3 7d6aba326c8b خبر خاکستری

سرزمین و مرز برای مردم ایران مقدس است و با روی کار آمدن جمهوری اسلامی این سرزمین با اعتقادات راسخ تشیع و اسلام تثبیت شده و هویت اسلامی – ایرانی جایگزین هویت ملی گرایی معمولی زمینی که پناهگاه مستضعفان و آزادی خواهان جهان و آخرین سنگر پاسداری از عدالت و معنویت انسان بر روی زمین تا ظهور مهدی (عج) است.
به هر حال پهلوی نیز مانند دیگر سلسله های نالایق و مستکبر، برای حفظ قدرت و نشستن در حکومت، نقاطی از کشور را منفجر کرد.

کامران گازنفری مورخ و نویسنده کتاب قطعنامه مخفی خیانت به کشتی گیران ایران به موضوع راه آهن شمال-جنوب اشاره کرد و گفت: همزمان با مطرح شدن این موضوع، مالیات بر شکر، شکر نیز وضع شده است. ، چای و غیره آهن تهیه کنید، در عین حال برخی از نمایندگان استدلال می کنند که اگر قرار است آهن به نفع مردم و ملت استخراج شود، از نظر اقتصادی و فکری بهتر است در مسیر شرق به غرب و در مسیر تجارت با کشورهای همسایه باشد.

09369605 704b 493b 90c0 914f10e024f9 خبر خاکستری

وی افزود: این خط آهن که از جنوب به شمال ساخته شده فقط برای اهداف استعماری انگلیس بوده است. انگلیسی ها با نوکر و دست نشانده خود رضاخان این راه آهن را به هزینه مردم ایران ساختند تا بتوانند نیروها و تجهیزات خود را از جنوب خارج کنند. نیروها و سلاح ها را تا این جا خارج کنند.

کازنفری در ادامه بیان می کند: در ماجرای تسلیم زمین ها هم شاهد بودیم که هم دولت رضاخان دست نشانده بریتانیای کبیر و هم آتاتورک در ترکیه عوامل انگلیسی ها و با کمک انگلیسی ها در ترکیه به قدرت رسیدند. ; این دو نفر نوکر انگلیس بودند و برای اهداف استعماری درازمدت خود شمال منطقه آذربایجان را از ما جدا کردند و به ترکیه سپردند و استعمارگران این کار را کردند تا مرزهای ترکیه را به مرزهای شوروی سابق بچسبانند. و بعداً بتوانند از این طریق در اهداف استعماری خود پیشروی کنند.

5ae19aea dfdf 410f 87f4 efc41722ed77 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: رضاخان مانند مال خودش است و با دو دست آن را بخشید و بخشی از کشور را جدا کرد. همانطور که در دوره قاجاریه عهدنامه ننگین ترکمانچای و گلستان منعقد شد و بسیاری از مناطق شمال ایران جدا و به دست روسها سپرده شد، رضاخان نیز بخشی از آن منطقه را به دولت ترکیه بخشید. بریتانیا.

گازانفری ادامه داد: یکی دیگر از خیانت های رضاخان این است که منطقه نسبتاً وسیع شرق ایران را که سرچشمه رودخانه هیرمند است و منابع آبی از طریق آن به دیگر استان های ایران سرازیر می شد، به دولت افغانستان و سرچشمه های آن از ایران می دهد. انشعاب و سلطه ایران بر منطقه قطع شده است و اکنون می بینیم که ده ها سال است که به دولت افغانستان نیاز داریم تا این آب را باز کند، اگر تمام منطقه برای ایران بود و با خیانت رضاخان این منطقه با انگلیسی ها از ایران جدا شد. خط و نقشه

این کارشناس تاریخی در ادامه به جدایی یک نقطه استراتژیک دیگر از ایران اشاره کرد و گفت: تجزیه بحرین خیانت دیگری بود که در زمان نخست وزیری محمدرضا پهلوی و هویدا صورت گرفت.

d3558024 d1d6 4457 a42d 3115bd6914f8 خبر خاکستری

وی افزود: با تدبیر و تجلی انگلیسی ها همه پرسی برگزار کردند و از مردم بحرین پرسیدند که آیا می خواهید با ایران باشید یا مستقل؟ البته با نقشه ای که از قبل ترسیم کرده بودند عرب را از جاهای دیگر به اکثریت آوردند و مقدمات آن را فراهم کردند و بحرین را از ایران جدا کردند. وقتی عده ای به دولت اعتراض می کنند که چرا این کار را کردی، با گستاخی و گستاخی پاسخ می دهند: «دختر خودمان بودیم، شوهر دادیم» و با این خیانت بخش قابل توجهی از کشور را از پیکر ایران جدا کردند، در حالی که بحرین پاره پاره است. امروز ایران در خلیج فارس، حاکمیت جمهوری اسلامی بر بخش قابل توجهی از خلیج فارس حاکم بود و همه ترددها با نظارت و اجازه ما انجام می شد، اما با این خیانت، قلمرو ایران در خلیج فارس را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

اروند رود که در زمان میرزا تقی خان یک خط مرزی بود (به تعبیر امروزی ته خط) مرز بود، در زمان رضا شاه طبق عهدنامه سعدآباد همه به عراق واگذار شد. هر سه کشور به بریتانیا وابسته بودند. در ترکیه مصطفی کمال پاشا و در افغانستان امان الله خان و عراق فیصل وابستگی یکسانی داشتند و هر سه یک سیاست را دنبال می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید