مزیت بزرگ ما اعتماد عمومی و وفاداری مردم است/ مسئولین مواظب باشند مشکلات اضافی به مردم تحمیل نشود.


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836736

دری نجف آبادی گفت: از دلالان انتظار داریم مدیریت قیمت عاقلانه داشته باشند، کارکنان برنامه ریزی کنند تا مشکل اضافی به مردم تحمیل نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی، سخنگوی ولی فقیه مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه موصل با بیان اینکه تحولات جنگ روسیه و اوکراین بر همه چیز تأثیر گذاشته است، گفت: افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر، قیمت مواد غذایی و … قیمت گندم خاص به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این ما را در آستانه شرایط جدیدی قرار می دهد که نیاز به تحقیقات ویژه در مراکز استراتژیک ما دارد.

وی ادامه داد: اروپایی ها 80 میلیارد متر مکعب گاز و حدود 11 میلیون بشکه نفت از روسیه وارد می کنند، بنابراین روسیه یکی از قطب های مهم دنیا در این زمینه است. علاوه بر این، این کشور به همراه اوکراین حدود 94 میلیون تن گندم تولید می کنند که در شرایط خشکسالی بعید است به 8 میلیون تن برسد، بنابراین دولت مجبور به واردات است.

ما باید از ظرفیت ها و منابع خود نهایت استفاده را ببریم

سخنگوی ولی فقیه استان مرکزی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان از نظم نوین بین المللی پس از اتفاقات اخیر صحبت کردند نشان می دهد که ما در آستانه یک نقطه عطف تاریخی هستیم و هنر ما باید باشد. در این یک پیچ تاریخی را تعریف کنید.

دری نجف آبادی افزود: ما صد در صد جمعیت و جغرافیای جهان را داریم اما توانایی ها و داشته های ما بسیار بیشتر است که باید از این پتانسیل ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

این عضو شورای تشخیص مقتضیات ادامه داد: ما باید با کشورهای مختلف تعامل داشته باشیم اما تعامل عاقلانه ای که کلاه از سر برنکند و عزت و شکوه ملی را رقم بزند.

مزیت بزرگ ما اعتماد عمومی و وفاداری مردم است

وی با اشاره به شعار سال و توجه مقام معظم رهبری به تولید دانش بنیان گفت: یکی از اهرم های مهم اقتدار اقتصادی، توسعه علمی و صنعتی و توسعه سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال مولد است که استان مرکزی نیز می تواند در این راستا باشد. برای ایفای نقش.”

امام جمعه اراک گفت: امروز چاره ای جز تلاش نداریم و بنابراین دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما نیز باید تحلیل های خردمندانه و راهبردهای حساب شده ای برای اداره کشور ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مزیت بزرگ ما اعتماد عمومی و وفاداری مردم است، افزود: همه در یک قایق نشسته ایم و اگر این کشتی آسیب ببیند همه متضرر می شویم.

دری نجف آبادی گفت: نیازمند استخدام افراد شایسته، شایسته و دلسوز و ارزیابی فرصت ها هستیم زیرا اگر فرصت ها را بسوزانیم و از آنها غفلت کنیم بی شک متضرر خواهیم شد.

دلالان باید قیمت ها را هوشمندانه مدیریت کنند / بازار را شوکه نکنند

امام جمعه اراک همچنین بر حفظ ثبات قیمت ها در بازار تاکید کرد و گفت: انتظار داریم دلالان قیمت ها را هوشمندانه مدیریت کنند، کارکنان باید تدابیری اتخاذ کنند تا مشکلات بعدی برای مردم پیش نیاید.

وی افزود: اینکه صنعت خودروی ما در حال تبدیل شدن به ارابه مرگ است یا مردم در تهیه غذا، روغن، ماکارونی و … مشکل دارند، زیبنده ملت بزرگ و بزرگ ما نیست.

وی گفت: اکنون که فروش نفت و درآمد ارزی نسبتاً خوب است، نباید بازار را شوکه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نباید گدایی بخواهیم، ​​چقدر یارانه بدهیم و این گونه مسائل یک طرفه است، بلکه مهمتر این است که مردم را توانمند کنیم و سیاست های عاقلانه ای در پیش بگیریم. فشار بر جامعه ضعیف

حتی نجف آبادی با اشاره به مدیریت پروژه ها و طرح های دولتی نیز گفت: به عنوان مثال برای همین مجتمع 8100 واحدی مسکن ملی اراک، اگر پول به پیمانکاری که چند ماه پیش مصالح را خریده بود داده می شد، قیمت ها می شد. امروز بلند نمی شود این موضوع نادیده گرفته شد.

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر رعایت عفاف، حجاب و اخلاق اسلامی در جامعه گفت: قداست و قداست جامعه اسلامی و شعائر دینی باید رعایت شود و هم مردم و هم نهادهای مختلف به تعهدات خود عمل کنند. به طور جدی در این زمینه اقدام کند.

دری نجف آبادی در پایان هفته سلامت، روز معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری را نیز گرامی داشت. وی همچنین از سالگرد تخریب قبور ائمه به عنوان توطئه وهابی، انگلیس و آمریکا یاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید