مسئولان فرهنگی باید بازی های بومی البرز را احیا کنند

ساعت: 22:15
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802166

حامد پیروی گفت: تشویق و شرکت در بازی های بومی محلی، رشد مهارت ها، حرکت و تفکر فردی را تضمین می کند. بنابراین شناسایی و پرداختن به بازی های سنتی و منطقه ای در جامعه مدرن ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این محقق و مدرس دانشگاه به خبرنگار تیتریک گفت: بازی های رایانه ای جایگزین جوانان شده و لذت تحرک و شادابی ناشی از اجرای بازی های بومی را از آنان سلب کرده است.

حامد پیروی ادامه داد: آینده روشن جامعه در گرو داشتن افراد خلاق و فعال است که متاسفانه با وجود دنیای آنلاین با سونامی چاقی در کشور به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان مواجه هستیم.

وی افزود: بازی هایی مانند وود، کاج و الک وازی اهل طالقان هستند و اگر الان از البرزی های اصیل اسمشان را بپرسیم به سختی یادشان می آید.

این محقق گفت: گردو بازی یکی از بازی های محلی استان البرز است که با تفاوتی اندک در سایر استان های کشور ساخته می شود.

پیروی گفت: اگر قدمت بازی های محلی استان را ردیابی کنیم به بازی های سنتی دیگری می رسیم که باید احیا شوند.

وی ادامه داد: برخی از استان ها در مناطق گردشگری خود به بازی های محلی و سنتی می پردازند و از آن به عنوان یک هنر قدردانی می کنند.

این استاد دانشگاه افزود: افراد برای رهایی از دنیای پر زرق و برق تکنولوژی به بازی ها و سرگرمی های پرنشاط و مفرح با پیشینه نیاز دارند.

پیروی گفت: بازی های بین المللی و سنتی هر استان بهترین سرگرمی برای رهایی از دنیای مجازی است و متولیان فرهنگی استان باید این بازی ها را شناسایی و با برگزاری جشنواره ها به جامعه معرفی کنند.

وی ادامه داد: بازی ها دنیاهای مختلفی هستند که در حین تفریح، تفریح ​​و امید را به جامعه تزریق می کنند.

این محقق گفت: در گذشته جشنواره های بازی های گروهی زیادی در هر استان برگزار می شد اما متاسفانه دنیای تکنولوژی ما را از این نوع بازی ها دور کرده است.

پیروی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولان برای حفظ بازی های بومی البرز و حفظ این گنجینه و حتی نگارش آن برای آیندگان برنامه ریزی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید