مسئولان کرمانشاه باید بر بازگشایی مرز خسوری در دهه 40 در سطح کشور و وزارت نظارت داشته باشند.


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877909

حجت‌الاسلام جواد فاطمی نسب با بیان اینکه مسئولان استان کرمانشاه باید بر بازگشایی مرز خسروی در دهه 40 در سطح کشور و وزارتخانه نظارت داشته باشند، گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار دراز با اشاره به بازگشایی مرز خسوری در ایام اربعین حسینی و شهرستان میزبان سرپل ذهاب به زائران عتبات عالیات اظهار داشت: این بازگشایی یک اتفاق مبارک است. آرمان های دیرینه مردم استان کرمانشاه و شهرستان های غرب استان.

وی افزود: شهرستان مرزی سرپل ذهاب یکی از شهرهایی است که در سال های اخیر زیارتگاه امام حسین (ع) بوده است و انتظار می رود این توفیق نصیب مردم عزیز کرمانشاه به ویژه در این مناطق

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: تاکنون مسئولان استانی این اتفاق مبارک را پیگیری کرده اند، جلسات مقدماتی برای آمادگی رسمی برای بازگشایی مرز خسروی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده است و امیدواریم امام زمان (عج) حسین(ع) باید مراقب این مرز و بوم باشد که ظرفیت زیادی برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و مردمی که فرهنگ و مکتب امام حسین(ع) را می شناسند() تا بیشترین را داشته باشند. -استثمار معنوی بزرگ

فاطمی نسب با بیان اینکه مرز خسروی یکی از قدیمی ترین مرزها و نزدیک ترین راه برای عبادت در عتبات عالیات است، گفت: معتقدیم هر جا که عابد امام حسین (ع) قدم بگذارد به برکت وجود امام حسین (ع) الهی خواهد بود.

وی گفت: برای بازگشایی مرز خسوری بخشی از پیگیری ها در داخل ایران از سوی مسئولان و مردم در حال انجام است اما مهم ترین بخش قول مساعدت عراق است که باید در سطح ملی قاطعانه پیگیری شود. سطح و وزارتخانه ها».

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: مرز بین المللی خسرو مرزی است که همه زیرساخت ها را دارد، مرزی است که نزدیک ترین مرز به حرم امام حسین (ع) است، می طلبد دولت توجه ویژه ای به این امر داشته باشد. وارد شوید و ادامه دهید و توجه داشته باشید که به خواست خداوند به فضل خداوند متعال در آینده نزدیک شاهد بازگشایی رسمی مرز خسروی خواهیم بود و انتظار طولانی مردم به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید