مسئولیت رسانه ملی در قبال جریان نفوذ


ساعت: 20:38
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881235

تا کی باید جریان نفوذ در دولت را تعمیم و فلسفه کنیم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که رسانه ملی با جسارت و شجاعت وارد این عرصه شود و با ذکر مصادیق و اشاره به عمق آسیب هایی که به آن وارد شده است به وظیفه خود عمل کند. برای کشور انجام شده است.»
وقتی صحبت از نفوذ به میان می‌آید، همه ناخودآگاه‌ها به مسائل امنیتی و نظامی روی می‌آورند، در حالی که جریان نفوذ در کشور نیز در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بسیار فعال است و روزانه آسیب‌های سنگینی وارد می‌شود.

باید بپذیریم که یک اینفلوئنسر می تواند استاد دانشگاه، معاون وزیر، پزشک، تاجر، نماینده مجلس، مدیر اجرایی فلان شرکت یا حتی روحانی باشد، زیرا لازم است که نفوذ نامحسوس باشد و طبیعی.
یک نفوذی می تواند به طور خزنده و نامحسوس کار یک وزارتخانه یا سازمان بزرگ را به صفر برساند.
نفوذی می تواند با یک تصمیم، روند دیپلماتیک و ارتباط با همسایگان را مختل کند
یک متخلف می تواند با یک تصمیم خزانه و ذخایر ارزی کشور را خالی کند
? اینفلوئنسر با تصمیم می تواند آموزش، خودسازی و پرورش را از سیستم آموزشی و پرورشی خارج کند.
متخلف با یک تصمیم می تواند فروش نفت را به حداقل برساند
یک اینفلوئنسر با تصمیمی می تواند اجرای یک طرح ضروری و ملی را به تعویق بیندازد
? یک نفوذی با یک تصمیم می تواند فضای مجازی یک کشور را دچار مشکل کند
اینفلوئنسر با یک تصمیم می تواند فرهنگ عمومی یک ملت را خراب کند

✍️ قدمت و سابقه جریان نفوذ در کشور به بعد از انقلاب مربوط نمی شود، اما شاید بتوان آغاز و ردپای آن را در تاریخ هزار سال اخیر جستجو کرد، اما اوج آن پایان قدیم است. دوره استعمار و آغاز دوره استعمار جدید و پس از آن دوره پسا استعمار دانش جدید

وقتی استعمارگران فهمیدند که لازم نیست خون بریزند و سربازان خود را از آن سوی دنیا به جای دیگر بفرستند، کافی است که تنظیمات اداری کشورها را طوری دستکاری کنند که منافع آنها در کمترین حد تامین شود. هزینه.

✍️ برای این دستکاری تنظیمات لازم بود مشاورانی به کشورهای دیگر بفرستند تا در اداره کشورها نقش آفرینی کنند و بعد از مدتی متوجه شدند که راه بهتری وجود دارد و آن استفاده از افراد تحصیل کرده همان کشورهاست. و این نسخه هم به خوبی جواب داد و برای این منظور خیلی تلاش کردند تا جوانان نخبه را به کشور خودشان ببرند و در آنجا آنطور که می خواهند تربیت کنند.

✍️ بعد از مدتی متوجه شدند که حتی لازم نیست این افراد در خارج از کشور درس بخوانند، بلکه همین تحصیلات را می توان در قالب کتاب درسی و دانشگاه در دانشگاه های خودشان تدریس کرد و اکنون می بینید که بسیاری از متون دانشگاهی ما چیزی در این زمینه ندارند. مشترک با اسلام است و هیچ مسلمانی وجود ندارد و دقیقاً ترجمه کلمه به کلمه همان متونی است که دانشجویان ما مجبور بودند برای تحصیل به خارج از کشور سفر کنند.

✍️ در این گذر، جانبازانی تربیت شدند که سال ها در وزارتخانه ها و پست های حساس کشور مستقر شدند و تصمیماتی گرفتند و تصمیماتی گرفتند که کشور را در بخش های مختلف به خاک سیاه رساند که این تنها یک نمونه از چالش بزرگ سالخوردگی است. جمعیت. در آینده نزدیک با آن مواجه خواهیم شد.

✍️ قطعا نمی توان تاریخ غم انگیز نفوذ در کشور را در این کلمات خلاصه کرد و در واقع مثنوی هفتاد ساله من در مقایسه با آن کم رنگ می شود، زیرا اینفلوئنسرها در همه زمینه ها وجود دارند، از سینما و هنر گرفته تا نفت، کشاورزی، نور و صنایع سنگین آموزش و پرورش و … فعال بودند، اما حداقل می توانیم سوالاتی را مطرح کنیم که شاید کسی پاسخ آنها را پیدا کند

چرا بعد از این همه تاکید رهبر معظم انقلاب بر جریان نفوذ، نهادهای ذیربط با بودجه های میلیاردی هنوز آنطور که باید و شاید از جای خودشان حرکت نمی کنند؟
چرا برای شناسایی شاخص ها و شکار نفوذ از طریق رسانه ها آموزش لازم نیست؟
چرا اندیشمندان دلسوز و انقلابی در این عرصه به اندازه انگشتان یک دست فعالیت نمی کنند؟
و چرا رسانه ملی در افشای جریان نفوذ اینقدر محافظه کار است؟
لازم به ذکر است رسانه ملی با ساخت سریال گاندو که در جای خود مورد تحسین قرار گرفته است نشان داده است که می تواند در عرصه آگاهی و آموزش گام های موثری بردارد.
و کلام پایانی این است که به جرات می توان گفت بخش قابل توجهی از گرانی ها و نابسامانی های اقتصادی حاصل تصمیمات و اقدامات همان پیشکسوتان مقتدر دشمن است که در دولت های گذشته سیاست گذاری کردند و اکنون فاجعه رخ داده است. در سراسر کشور پخش شد و اگر رسانه ها از اول انقلاب، مردم ما هوشیاری لازم را در این زمینه داشتند، اکنون کشور با چنین مشکلاتی مواجه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید