مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان؛ طلا و نقره را در روز پنجم بگیرید


ساعت: 22:06
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888343

ملی پوش تکواندوکار نوجوان ایران در وزن 73 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در جریان این رقابت ها که بلغارستان به میزبانی صوفیه برگزار می شود، امروز شنبه 24 مرداد ماه تکواندوکاران اوزان 73- و 78- کیلوگرم پسران و 59- و 63- کیلوگرم را به خود اختصاص دادند. دختران به دیدار حریفان خود رفتند و رضا کلهر در وزن منهای 73 کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت.

کلخور در دیدار پایانی در 2 راند متوالی با امتیازات (9 بر 3 و 11 بر 5) “دوگرو منیر فورکان” از ترکیه را شکست داد و بدون شکست حتی یک راند به حریفان خود به مدال طلا دست یافت.

وی در دور اول “هه یینگ جی” از چین تایپه را در 2 راند با امتیاز 14 بر 2 شکست داد و سپس “کیم دو هیون” از کره جنوبی را با امتیازهای 16 بر 4 و 8 بر 6 شکست داد. . وی در مرحله یک چهارم نهایی در 2 راند مقابل «اورین بسار» از قزاقستان پیروز شد و در نیمه نهایی در دیداری جذاب و دیدنی با نتیجه (11-0 و 10-9) «هیثم زاروتی» از مراکش را شکست داد. ). به فینال برسه

همچنین ساغر مرادی در ادامه روز پنجم این شانس را دارد تا یک مدال طلای دیگر را در گروه منهای 63 کیلوگرم بانوان اضافه کند.

تیم ملی ایران تا پایان روز پنجم این دوره از مسابقات 5 مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر و متین رضایی با 5 مدال طلا و پرنیا سلمانی یک مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

سیزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا 25 مرداد روز یکشنبه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می شود.


ساغر مرادی نقره گرفت/ تعداد مدال های ایران به عدد ۷ رسید

در ادامه این رقابت ها که بلغارستان در شهر صوفیه به میزبانی بلغارستان برگزار می شود، امروز شنبه 24 مرداد تکواندوکاران اوزان 73- و 78- کیلوگرم پسر و 59- و 63- کیلوگرم دختران به مصاف حریفان خود رفتند. در بین 3 نماینده تیم ملی ایران مدال نقره را ساگر مرادی و مدال طلا را رضا کلخور کسب کردند.

مرادی در وزن 63- کیلوگرم دختران؛ وی در دیدار فینال مقابل “سارا چاری” از بلژیک در دیداری تماشایی پس از پایان دور اول را 15 بر 8 به سود خود، در 2 راند بعدی با نتایج (9 بر 8 و 10 بر 6) افزایش داد. نتیجه را به حریف خود نشان داد و نشان داد که نقره ارزشمند شده است.

ساغر مرادی در دور اول با امتیازهای (15 بر 1 و 13 بر 1) “بن یونس” از مراکش را شکست داد و در مرحله بعد با نتیجه 2 بر صفر “استینل” از ترکیه را با امتیازهای (13 بر 0 و 3 بر صفر) شکست داد. وی در 2 مبارزه خود “سو یو سی” از چین تایپه را در 2 راند با امتیازهای (11-8 و 3-0) و “والنتینو” از ایتالیا را با امتیازهای (13-3 و 13-1) شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل «ماریا رومانکو» از اوکراین با امتیازهای (14 بر یک و 6 بر یک) به پیروزی رسید و راهی نبرد نهایی شد.

تیم ملی ایران تا پایان روز پنجم این مسابقات 5 مدال طلا و 2 نقره کسب کرده بود. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر و متین رضایی با 5 مدال طلا، پرنیا سلمانی و ساگر مرادی 2 مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

سیزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا 25 مرداد روز یکشنبه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می شود.


پونه جعفرصالحی حذف شد

پونه جعفر صالحی با وزن 59- کیلوگرم پس از 2 پیروزی مقابل “کیسینکا” از لهستان و “آسکاروا” از قزاقستان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل “کاتوگنو” از ایتالیا با تساوی با نتیجه 8 – صفر جعفر صالحی – 11 12 نماینده ایتالیا و 6-7 نماینده ایتالیا) شکست خوردند و مسابقات را ترک کردند.

دیدگاهتان را بنویسید