مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان؛ شب طلایی ایران در صوفیه; دو نماینده دو طلایی


ساعت: 21:34
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887772

ابوالفضل زندی نفر اول تیم ملی جوانان ایران در گروه پسران با غلبه بر تمامی رقبا به مدال طلای وزن منهای 48 کیلوگرم دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان با حضور 768 تکواندوکار از کشورهای مختلف که از روز سه شنبه 20 مردادماه به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شده بود، امروز با برگزاری مسابقات چهارگانه ادامه یافت. دسته بندی ها. کار به مدال طلا رسید.

ابوالفضل زندی در جمع 43 تکواندوکار حاضر در وزن 48 کیلوگرم در دور نخست در دو راند متوالی (14 بر 1 و 14 بر 2) یون سون یون از هنگ کنگ را شکست داد و با همین امتیاز و نتایج (14 بر صفر) ادامه داد. و 14 بر 1 “تی لین” از چین تایپه را پیش انداخت و سپس با نتایج مشابه در دور رفت مقابل “جیوانی لا متینا” از ایتالیا و “جعفر آل داود” از اردن پیروز شد و به نیمه نهایی – نهایی راه یافت. زندی در این مرحله با امتیازات (21 بر 9، 5 حریف اخطار و 15 بر 3) “ازگلیف” از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد.

تکواندوکار شایسته کشورمان در دیدار فینال مقابل «تورین پارن پاویت» از تایلند در نبردی پر از فراز و نشیب دوباره در دو راند با امتیازهای 14 بر 12 و 25 بر 12 به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

امشب از مبینا نعمت زاده برای تکواندو ایران یک طلای دیگر در بخش بانوان وجود دارد.

تیم ملی ایران تاکنون دو مدال طلا از سوگند شیری و ابوالفضل زندی و یک مدال نقره از پرنیا سلمانی کسب کرده است.

سیزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا 25 مردادماه در صوفیه برگزار می شود.


مبینا نعمت زاده شب طلایی ایران را کامل کرد

در ادامه این مسابقات که در بلغارستان برگزار می شود، مبینا نعمت زاده در وزن منهای 49 کیلوگرم تمامی رقبا را یکی پس از دیگری شکست داد و بر سکوی مسابقات جهانی ایستاد.

امروز چهارشنبه در دومین روز از رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، مسابقات در اوزان 48 و 49 کیلوگرم دختر و 46 و 51 کیلوگرم پسران برگزار شد. تیم ملی ایران دو نماینده داشت که هر دو به مدال طلا دست یافتند. پس از طلای منهای 49 کیلوگرم ابوالفضل زندی مبینا نعمت زاده نیز قهرمان شد.

این تکواندوکار کشورمان که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا به مدال نقره دست یافت، پس از یک دور استراحت با نتیجه 2 بر صفر (13 بر 1 و 16 بر 3) “کیم مین سئو” از کره جنوبی را شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل «لیلا حمدی» از مصر با نتایج 16 بر 4 و 8 بر 2 به پیروزی رسید و سپس در 2 راند متوالی با نتیجه 2 بر صفر (14 بر 1) «صوفیا گورابین» از استرالیا را شکست داد. ). و 13:1) 1) پیش افتاد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

نعمت زاده در این مرحله با نتایج 12 بر 1 و 12 بر صفر اکاترینا خامنکو از اوکراین را شکست داد و راهی فینال شد. این تکواندوکار در دیدار پایانی “کمان چانوک” از تایلند را شکست داد که در ادامه مبارزه خوب خود در دور اول 9 بر صفر و در دور دوم 8 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

تیم ملی ایران تا پایان روز دوم این مسابقات موفق به کسب سه مدال طلا و یک مدال نقره شده بود. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده و ابوالفضل زندی سه مدال طلا و پرنیا سلمانی یک مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

سیزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا 25 مردادماه در صوفیه برگزار می شود.


امیرعباس رهنما تنها نماینده ایران در روز سوم است
سیزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان فردا پنجشنبه در سومین روز با رقابت های اوزان 55- و 59 کیلوگرم نوجوانان و 52- کیلوگرم دختران برگزار می شود که تیم کشورمان تنها یک نماینده دارد.

در وزن 55 کیلوگرم که با حضور 56 تکواندوکار بزرگ ترین این مسابقات است، امیر عباس در دور نخست به مصاف حمزه زین از سوریه می رود و پس از آن با برنده نبرد عمان و مصر مبارزه می کند. همچنین در صورت پیروزی یکی از تکواندوکاران سوئد، عربستان یا کویت در دور سوم حریف خواهند بود.

این مسابقات از روز سه شنبه 20 مردادماه با حضور 768 تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن «آرمتس» صوفیه آغاز شد. تا یکشنبه 25 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید