مسدود شدن 500 صفحه مجازی مرتبط با باندبازی و فروش اسلحه

مسدود شدن 500 صفحه مجازی مرتبط با باندبازی و فروش اسلحه

روز جدید فتا فرجا فرمانده نیروی انتظامی از عملیات مسدودسازی و پاکسازی 260 صفحه مربوط به فروش اسلحه و مهمات و همچنین 241 صفحه مرتبط با اوباشگری سایبری خبر داد.

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فرجا در حاشیه دوازدهمین گردهمایی سراسری رؤسای پلیس فتا به تشریح مهمترین ماموریت های پلیس فتا پرداخت و اظهار داشت: کلاهبرداری و برداشت های غیرقانونی، افترا، اخلال و جرائمی از جمله فروش اسلحه و مهمات و بحث گانگستر و اوباش از مهم ترین پرونده های قابل پیگیری در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا فرجا گفت: پلیس فتا با مسدودسازی و پاکسازی بیش از 260 صفحه با موضوع اسلحه و مهمات برای تامین امنیت سایبری وارد عمل شده است. همچنین 241 صفحه مربوط به راهزنان را ردیابی و مسدود کرد.

رئیس پلیس سایبری کشور تصریح کرد: بحث دیگری که در این همایش مطرح شد، بحث انسداد حساب هایی است که شکایت دارند; زمانی که پرونده کلاهبرداری در پلیس فتا تشکیل می شود، پلیس آن حساب را مسدود می کند و پس از ارائه مدارک لازم، حساب کاربری رفع انسداد می شود. روند رفع انسداد کمی طولانی بود و برخی افراد با مشکل مواجه شدند. در این کنفرانس ما بررسی کردیم که چگونه می توانیم این زمان را کاهش دهیم.

سردار مجید به تخلفاتی که در سایت های خرید و فروش اجناس دست دوم و لوازم جانبی رخ می دهد اشاره کرد و اظهار داشت: جلسات زیادی با این سایت ها برگزار کرده ایم و به مدیران آنها گفته ایم که در این زمینه، تراکنش های بانکی از هیچکس شکایتی نداریم. زمینه ای هستند که مربوط به این سایت ها می تواند بالا باشد و این سایت ها باید احراز هویت افراد را کنترل کنند.

سردار مجید اعلام کرد: برداشت اینترنتی و همچنین کلاهبرداری های غیرقانونی از مهم ترین جرایمی است که ماموران پلیس فتا در آن دخیل هستند.

رئیس پلیس فتا فرجا به عملیاتی شدن کد دوم پرداخت و گفت: با اجرای کد دوم طی یک سال گذشته شاهد گسترش و تداوم یکسری جرایم در کشور و اپراتورها در قالب پیامک بوده ایم. حاوی لینک های آلوده ارسال شده به افراد، که تلفن های همراه مردم بوده اند، از این طریق آلوده می شوند.

سردار مجید خاطرنشان کرد: در این نوع کلاهبرداری در واقع کنترل تلفن همراه افراد در اختیار هکر قرار می گیرد و با دسترسی به مخاطبین قربانی برای آنها پیامک ارسال می کنند و اهداف مجرمانه خود را دنبال می کنند و جلسات زیادی برگزار شده و امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب برسد

دیدگاهتان را بنویسید