مسمومیت با سم طبیعی را جدی بگیرید/ مصرف قارچ در خودرو ذاتا خطرناک است


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839795

با وجود هشدارهای مکرر مبنی بر خودداری از مصرف قارچ خودرو، همچنان شاهد افزایش آمار مسمومیت ها هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، قارچ یکی از جذاب ترین خوراکی هاست و سال هاست که مصرف قارچ های شل با چیدمان طبیعت، بازی مرگ و زندگی است.

هر ساله با فرارسیدن فصل بهار و رشد قارچ های خودرویی تعدادی از هموطنان به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان می شوند که البته کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت بارها نسبت به پرهیز از مصرف قارچ های وحشی هشدار می دهند.


مصرف قارچ در خودرو ذاتا خطرناک است

سعید عباسی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: همه ساله در فصل بهار با بارش باران های بهاری و ایجاد شرایط گرم و مرطوب، خاک برای رشد و نمو انواع قارچ ها در طبیعت فراهم می شود.

رازی یکی از اعضای هیئت علمی گروه اصلاح نباتات افزود: با وجود اینکه تعداد کمی از قارچ ها سمی هستند، اما به دلیل شباهت ها، تشخیص قارچ های سمی از غیرسمی ممکن نیست، بنابراین افراد خطر خوردن قارچ های خود را ندارند. زندگی می کند.”

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم محلی می توانند قارچ خوراکی را از غیرخوراکی تشخیص دهند، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تعداد و تنوع قارچ، مردم خودشان قارچ نمی چینند، بلکه قارچ خوراکی را از مکان های امن تهیه می کنند.

وی گفت: قارچ هایی که در طبیعت رشد می کنند نسبت به قارچ های صنعتی برتری خاصی ندارند. کشور ما جزو 10 کشور تولیدکننده قارچ خوراکی است، بنابراین نیازی به چیدن این گونه قارچ ها از سوی مردم نیست. در مناطق طبیعی رشد می کند.


e4ccb567 0e2f 4ff2 aebc d2791f738bad خبر خاکستری

وی گفت: یکی از مهم ترین انواع قارچ های سمی که در صورت بلعیدن می تواند مسمومیت های شدید و کشنده ای ایجاد کند آمانیتا، لپیوتا و گالرینا است.

دکتر عباسی گفت: هیچ روش علمی برای شناسایی قارچ های سمی و غیرسمی با مشاهده ظاهر آنها وجود ندارد، بنابراین انسان و حتی قارچ شناسان در طبیعت نمی توانند اندازه، رنگ، شکل، کلاهک قارچ های سمی خوراکی را تشخیص دهند. آزمایشگاه.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: از ویژگی های ظاهری، رنگ و بوی قارچ نمی توان سمی و غیرسمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباه در تشخیص می تواند منجر به مرگ شود، لذا به تمامی مصرف کنندگان قارچ خوراکی توصیه می کنیم. الزامات بسته بندی لیبل دار و دارای مجوز وزارت جهادکشاورزی که در مراکز و فرش های معتبر کشور موجود می باشد.


تولید سالانه بیش از 3700 تن قارچ در استان کرمانشاه

رحمان فیض گربانی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: سالانه 3 هزار و 760 تن قارچ خوراکی اعم از قارچ و قارچ صدفی به مقدار کم در واحدهای تولیدی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه سطح زیرکشت قارچ خوراکی در استان را 16 هکتار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در اکثر شهرستان های استان واحدهای تولید قارچ داخلی و صنعتی داریم، گفت: بیشتر واحدهای پرورش قارچ استان در دو شهر کرمانشاه و صحنه مستقر هستند.


c277634e 552e 4c7f 986b 29dae7d9887c خبر خاکستری

فیض گوربانی با بیان اینکه توسعه قارچ خوراکی از نظر ارزش غذایی و پزشکی، کم هزینه بودن و تامین منبع پروتئین لازم قابل مشاهده است، گفت: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در رژیم غذایی بیماران دیابتی گنجانده شود. چربی و کلسترول ندارد، کربوهیدرات کمی دارد و برای پروتئین مفید است.

وی سپس به سمی بودن برخی قارچ ها اشاره کرد و گفت: مصرف قارچ برای خودروها به دلیل مضرات مصرف به هیچ عنوان توصیه نمی شود، بنابراین افراد می توانند قارچ مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و در قالب بسته بندی بهداشتی تهیه کنند. “جوجه ها.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به خانواده ها توصیه می شود به دلیل ارزش غذایی بالا، کشت قارچ های پرورشی را در سبد غذایی خود قرار دهند.


آمار مسمومیت با قارچ های سمی در کرمانشاه


اکبر آزادی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: مردم مسمومیت قارچی طبیعی را جدی بگیرید.


مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وی افزود: از ابتدای بهار تاکنون 29 نفر در کرمانشاه بر اثر مصرف قارچ قارچ مسموم شده اند.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 نفر به دلیل مسمومیت با قارچ در مراکز درمانی استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر 23 مورد مسمومیت داشته ایم که همگی ترخیص شده اند.


آزادی بابیان اینکه امسال تاکنون تلفات ناشی از مصرف قارچ های سمی نداشته ایم، گفت: مردم به دلیل وجود قارچ های سالم و بی خطر در بازار از مصرف قارچ های وحشی خودداری کنند.


وی با بیان اینکه تشخیص قارچ های سمی فقط در مراکز تشخیص آزمایشگاهی امکان پذیر است، گفت: هرگز توصیه نمی شد برای تشخیص قارچ های خوراکی از سمی به روش های غیرعلمی مانند استفاده از ظروف نقره یا شیر استفاده شود.


3e5b7302 7bbb 4696 a4ad db804c30543f خبر خاکستری


این مسئول گفت: در صورت مشکوک شدن به مسمومیت با قارچ از هر گونه خوددرمانی خودداری و در اسرع وقت فرد مسموم را به بیمارستان منتقل کنید. همچنین تخلیه معده و استفراغ نباید قطع شود.


مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مردم توصیه می کند از دست زدن به قارچ های وحشی ناآشنا خودداری کنند زیرا خطر مسمومیت پوستی وجود دارد.. در سال 97 تا 98 بیش از 300 مورد مسمومیت و 15 مورد فوتی داشته ایم.


وی با توصیه به مصرف قارچ های بسته بندی شده پرورشی در مزارع گفت: قارچ های خودرویی نسبت به قارچ های بسته بندی صنعتی برتری ندارند.

به گزارش مرصاد، قارچ ها گیاهانی هستند که خورده شده اند، اما همه آنها خوراکی نیستند و برخی نیز سمی و بسیار خطرناک هستند. خوردن چندین عدد از این قارچ ها می تواند به کبد، کلیه ها و حتی مغز آسیب برساند و در برخی موارد باعث مرگ شود.

چرا با وجود هشدارهای مکرر مبنی بر خودداری از مصرف قارچ خودرو، همچنان شاهد افزایش آمار مسمومیت ها هستیم؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید