مسمومیت 206 دانش آموز در سه ماه

مسمومیت 206 دانش آموز در سه ماه

مسمومیت دانشجویان به مدارس هم رسیده است. تاکنون 206 دانش آموز در بیمارستان بستری شده اند. البته این آماری است که در رسانه ها منتشر شده و فقط مسمومیت دانش آموزان را شامل می شود، همانطور که وزیر آموزش و پرورش در صدد تغییر باور دانش آموزان است، در مدارس تحت مدیریت او دانش آموزان وارد بیمارستان می شوند. توسط یکی.

حدود سه ماه از مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم می گذرد. مسئولان اداره بهداشت و آموزش و پرورش هنوز گزارشی از علت این مسمومیت ها منتشر نکرده اند. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ نیز تنها مسمومیت ناشی از گاز آمونیاک را تکذیب کرد و هفته گذشته احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس خطاب به وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش گفت که 2 سال است پیگیر این موضوع هستند. ماه ها اما پاسخی به آنها داده نشده است.عکس نامه ای نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده که بر اساس آن رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مدیریت بحران استان قم خواسته تا از هوای فریزر نمونه برداری کنند. کیسه در منطقه مسمومیت دانش آموزان سلسله مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم از 9 آذر آغاز شد. آنچه در زیر می خوانید مروری کوتاه بر آنچه دانش آموزان را به بیمارستان ها آورده است.

69 مسمومیت در دسامبر

9 دسامبر 1401: پیش از ظهر چهارشنبه، 18 دانش آموز دختر در آکادمی نور علائم بی حالی و سرگیجه را تجربه کردند. این دانش آموزان ساعت 12 ظهر به صورت اورژانسی به بیمارستان ولی عصر قم منتقل شدند.
مجید محبی، معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در همین روز گفت: پس از انجام آزمایشات، علت مسمومیت دانشجویان اعلام می شود. اما هنوز دلیل آن اعلام نشده است.

31 آذر 1401: بعدازظهر روز سه شنبه 51 نفر از دانش آموزان آکادمی نور واقع در منطقه یزدانشهر به همراه تعدادی از معلمان با علائم تنفسی به بیمارستان ولیعصر(عج) و مجتمع درمانی فرقانی منتقل شدند و ارزیابی های اولیه بالینی توسط کادر پزشکی در این مرکز انجام شد. بیمارستان علایم مسمومیت را نشان داد، اما علت این حادثه مشخص نشد.97 خبر خاکستری

مسمومیت 206 دانش آموز در مدارس قم از آذر تا بهمن 1401.
137 مورد مسمومیت در بهمن ماه
هشتم بهمن 1401: شنبه شب 15 دانش آموز در مدرسه فاطمیه منطقه صفاشهر مسموم شدند. این دانشجویان با علائم استفراغ، سرگیجه و تهوع به مراکز درمانی منتقل شدند. علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: علت و علت این حادثه از طریق مراکز و نهادهای مربوطه در حال پیگیری است.

علت این حادثه نیز مانند حوادث قبلی اعلام نشد.

10 بهمن 1401: شامگاه دوشنبه 17 دانش آموز و یک معلم در مدرسه دخترانه فاطمیه قم مسموم شدند. این حادثه در مدرسه دخترانه فاطمیه در منطقه صفاشهر قم رخ داد. علت این حادثه گزارش نشده است.
12 بهمن 1401: این واقعه ظهر چهارشنبه اتفاق افتاد. هفت دانش آموز و یک معلم در مدرسه ای در بلکیس مسموم شدند. دانش آموزان مدرسه بلقیس نیز مانند دانش آموزان مدارس فاطمیه قم و نور قم علائمی مانند تهوع، سرگیجه، سردرد و بی حسی در اندام ها داشتند. علت این حادثه گزارش نشده است.

26 بهمن 1401: دانشگاه علوم پزشکی قم از انتقال 61 دانش آموز قمی با علائم مسمومیت از هشت مدرسه به مراکز درمانی این استان خبر داد مجید محبی، معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم، علت آن را اعلام کرد. وی گفت: علائم وجود گاز مونوکسید کربن در مدارس مشاهده شده است، اما به طور قطع نمی توان گفت که همه مسمومیت ها ناشی از گاز مونوکسید کربن است، بنابراین آزمایش ادامه دارد.”

23 فوریه 1401: زنجیره مسمومیت شاگردان از دسامبر تا یکشنبه. در این حادثه در مجموع 37 دانش آموز از مرکز اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. علت این حادثه مشخص نشد، هرچند مجید محبی، معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این مرحله از تردید علائم مسمومیت در مدارس قم بسیار خفیف‌تر از دفعات قبل است. بود!» محبی پیش از این گفته بود که برخی از دانش آموزان مضطرب هستند و مشکل جسمی نداشتند، مسئولان این زنجیره حوادث را مسمومیت می نامند، برخی کارشناسان بعید می دانند که دانش آموزان به دلیل استرس و اضطراب دچار این مسمومیت ها شده باشند.

ورود دادستان قم در پرونده مسمومیت طلاب

ورود دادستانی به قم کمک چندانی به اوضاع نکرد. 21 بهمن ماه پس از سلسله مراتب مسمومیت های دانش آموزان در مدارس قم، جلسه ای در دادستانی این استان به ریاست دادستان کل و انقلاب قم با حضور معاون استاندار و مسئولان استان قم برگزار شد. پدافند غیرعامل به دانشکده علوم پزشکی، آتش نشانی، آموزش استان و سایر مقامات در دفتر دادستانی کوم تبدیل شد. محور این نشست بررسی ابعاد و علل این حادثه بود. گویا حاکمان هم سردرگم شده اند، حال باید دید در روزهایی که خانواده ها نگران سلامت فرزندانشان در مدرسه هستند، وزیر آموزش و پرورش نسخه ای برای مدارس و امنیت دانش آموزان دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید