مسکو: غرب در حال توطئه برای انجام اقدامات تحریک آمیز در مقیاس بزرگ است

مسکو: غرب در حال توطئه برای انجام اقدامات تحریک آمیز در مقیاس بزرگ است

روز جدید سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ادعاهای اوکراین و غرب در مورد حمله قریب الوقوع روسیه “پوششی برای تحریکات گسترده، از جمله تحریکات نظامی” است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این اقدامات می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای امنیت منطقه‌ای و جهانی داشته باشد.

وی به ارسال تسلیحات به اوکراین توسط هواپیماهای ترابری نظامی بریتانیا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: اوکراین کمک های نظامی غرب را کارت سفیدی برای عملیات نظامی در دونباس می بیند.

دونباس، در شرق اوکراین، توسط جدایی طلبان مورد حمایت روسیه که نزدیک به هشت سال است با نیروهای اوکراینی می جنگند، کنترل می شود، درگیری که بیش از 14000 کشته برجای گذاشته است.
کرملین: بایدن نسبت به بی ثباتی هشدار داد

کرملین همچنین گفت هشدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد عواقب فاجعه بار بالقوه برای روسیه، به کاهش تنش ها در اطراف اوکراین کمک نمی کند و حتی می تواند به بی ثباتی بیشتر منجر شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این اظهارات را پس از آن بیان کرد که بایدن روز چهارشنبه پیش بینی کرد روسیه علیه اوکراین اقدامی انجام خواهد داد و گفت که مسکو بهای گزافی را برای تهاجم گسترده خواهد پرداخت.

تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین و لفاظی های تهدیدآمیز غرب این نگرانی را ایجاد کرده است که مسکو می تواند از نیروی نظامی برای جلوگیری از نزدیک شدن اوکراین به غرب و ناتو استفاده کند. مسکو قاطعانه چنین طرح‌هایی را رد می‌کند، اما اگر غرب مجموعه‌ای از الزامات امنیتی، از جمله توقف گسترش ناتو به شرق را جدی نگیرد، پاسخ نظامی-فنی نامشخص را تهدید می‌کند.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن گفت روسیه حداقل یک ماه است که هشدارهای مشابهی دریافت کرده است. وی گفت: ما معتقدیم که آنها به هیچ وجه به کاهش تنش های کنونی در اروپا کمک نمی کنند و همچنین می توانند منجر به بی ثباتی شوند.

پسکوف همچنین گفت که مسکو بیم آن را دارد که تهدیدات تحریم‌های آمریکا باعث شود کی‌یف جسورتر شود و یک درگیری هشت ساله با جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین را به زور تحمیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید