مشکلات 140 شرکت دانش بنیان و فناوری در خراسان جنوبی احصاء شد


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840392

رئیس اداره هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال خراسان جنوبی فهرستی از مهمترین موضوعات 140 شرکت دانش بنیان و فناوری محور خراسان جنوبی را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، مجتبی شریعتی فر، رئیس اداره هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی امروز در مرکز حمایت از تولید، تسهیل، دانش بنیان و اشتغال استان گفت: چالش های ۴۰ شرکت دانش بنیان و بیش از 100 واحد فناوری شناسایی شده است.

وی همچنین مهم ترین درخواست شرکت های دانش بنیان را استفاده از محصولات و خدمات آنها توسط دستگاه های اجرایی استان دانست و گفت: به نوبه خود اسناد مالیاتی، رسیدگی به اظهارنامه ها و اعتراضات مالیاتی ظرف 48 ساعت، بررسی و صدور – اعتراض به بیمه خطی و حق بیمه بلندمدت شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون 11 پروژه در حوزه معدن و معدن شناسایی شده و همچنین احداث گلخانه های صنعتی و فناورانه، تولید علوفه و دامپروری بر اساس روش های مبتنی بر دانش از نظر فناوري، تجهيزات ارتقاي بهره وري منابع آب استان، توليد بستر آموزشي و خدمات افزايش بهره وري و ارتباط مستقيم با ​​كشاورز، سيستم پايش رطوبت سنج خاك از طريق اينترنت اشياء با كمك شركت هاي مستقر در استان پيگيري مي شود. دانش

شریعتی فر با بیان اینکه پروژه فولاد سبز توسط شرکت های دانش بنیان نیز در حال پیگیری است، افزود: حوزه انرژی های تجدیدپذیر یکی از موضوعاتی است که شرکت های دانش بنیان به آن وابسته هستند که در آن 631 مگاوات برق توسط نیروگاه های خورشیدی تولید می شود. با ظرفیت بیش از 10 مگاوات در استان گفت: شناسایی شده و به زودی مزایده انجام می شود و در صورت وصل شدن حداقل نیمی از آن به شبکه برق استان، مشکل برق برطرف می شود.


خدمات فناوری، آموزش و گردشگری 50 درصد تولید ناخالص داخلی خراسان جنوبی است

جواد اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: استان تسهیل در تولید ایجاد کرده است و مبتنی بر دانش و اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: طرح های تولید دانش و فناوری مستقر در استان توسط این سه کارگروه بررسی و ارزیابی و برای تصویب و تصویب به ستاد ارسال می شود.

اشرفی با بیان اینکه ماموریت اصلی این قرارگاه حمایت از تولید دانش بنیان در استان است، گفت: 50 درصد دیگر را نیز نمایندگی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید