مشکلی برای تامین مواد اولیه دام وجود ندارد/ اجرای 110 میلیون جوجه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز آوسطی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: وزیر جهاد کشاورزی در هفته جاری گزارشی از وضعیت تامین مواد اولیه دام و رفع نگرانی تولیدکنندگان به نمایندگان مجلس ارائه کرد. وی پیش از ارائه این گزارش، شخصاً از بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد و گفت: «به عنوان بزرگترین بندر واردات مواد اولیه دام مورد بازدید قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بازار که از طریق آن مواد اولیه دام در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد، مشکلی برای تامین مواد اولیه دام وجود ندارد.

اوسطی گفت: وزارت جهاد ترابری نیز در نظر دارد تا تردد حیوانات از بندر امام خمینی (ره) به نقاط مختلف کشور را به صورت مستمر و منظم ساماندهی کند تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد. .

وی گفت: همچنین بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی بیش از یک میلیون تن دام در سامانه بازار موجود است و مشکلی برای خرید و تامین مواد اولیه دام وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه های متعددی برای خرید مواد اولیه دام وجود دارد و در صورت خرید نقدی، وزارت جهاد کشاورزی 50 درصد مبلغ را پرداخت خواهد کرد. در قالب تسهیلات و همچنین اختیارات اعتباری و توافق دیگری برای تامین مواد اولیه دام وجود دارد.

وی گفت: مکانیسم های مختلفی در سیستم بازار تعبیه شده است که به مردم امکان می دهد بر اساس شرایط و توانایی های خود مواد اولیه دام را خریداری کنند.


صادرات گوشت مرغ، تخم مرغ و شیرخشک امکان پذیر است

وی افزود: امکان صادرات مرغ، تخم مرغ و شیرخشک نیز وجود دارد تا تولیدکنندگان نگران نباشند. از سوی دیگر سازوکار بازخرید تضمینی وجود دارد و وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزی و دام نیز اقدام به خرید مرغ می کند. گوشت به قیمت مصوب.

بر اساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی، 110 میلیون قطعه جوجه بر اساس اطلاعات سامانه سمست (سامانه مدیریت اطلاعات دامپزشکی) دامپزشکی جوجه ریزی شده است، بنابراین شرایط تنظیم و انطباق با قانون مورد انتظار ادامه خواهد داشت. . او گفت: ظرف یک یا دو ماه، ما در آینده به ثبات در این زمینه دست خواهیم یافت.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین 100 هزار تن گوشت مرغ توسط وزارت جهاد کشاورزی خریداری شده و به عنوان حاشیه ایمنی برای تنظیم بازار آتی موجود است. “

وی گفت: علیرغم نگرانی ها و نگرانی های قبلی در مورد پیامدهای حذف ارز 4200 که می تواند تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کند و حتی تولید را متوقف کند، وضعیت فعلی به طور کلی پایدار و تا حدودی به خوبی مدیریت می شود. امیدواریم در یکی دو ماه آینده این زنجیره به تعادل واقعی خود برسد.

وی افزود: در زمینه واردات مواد اولیه دامی با توجه به اینکه مبدأ آن ارز نیمایی است، مشکل و محدودیتی وجود ندارد و هر فردی که بتواند می تواند مجوز واردات مواد اولیه دامی و تامین مواد اولیه در کشور را دریافت کند. ، که درک می کند این شرایط باعث رقابتی شدن کار و افزایش کیفیت مواد اولیه وارداتی برای دام می شود.


رفع دغدغه های تولیدکنندگان در زمینه امکانات پذیرایی

وی گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات نیز تولیدکنندگان دغدغه هایی دارند که وزارت جهاد کشاورزی به آن رسیدگی می کند. سقف تسهیلات افزایش می یابد و موانع بانکی در روند پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان رفع می شود و روند کار به طور کلی رضایت بخش خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید