مشکلی برای تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد/ آرامش در بازار سیستان و بلوچستان حاکم است


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839768

پس از اجرای قانون دموکراسی‌سازی و یارانه‌های عادلانه؛

ذخیره سازی کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان کافی است و برای توزیع برخی اقلام به ویژه مرغ و روغن مشکلی وجود ندارد.

وضعیت بازار سیستان و بلوچستان در روزهای پس از قانون عوام فریبی و یارانه عادلانه آرام است و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند تخم مرغ، مرغ، روغن، شکر و … با نرخ مصوب توزیع می شود.

اگرچه شنیده ها حاکی از کمبود روغن خوراکی در برخی از شهرستان های استان مانند ایرانشهر، مهرستان، کسرغند و تعداد انگشت شماری است، اما; با در نظر گرفتن نظارت بر بازار از سوی مسئولان، این مشکل در دستور کار قرار گرفته و فروشندگان و دلالان به شدت در حال مبارزه هستند.

کمبود نفت یکی از دغدغه های اصلی شهروندان است

محمدمهدی اکبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه وضعیت بازار کالاها عادی است، اظهار داشت: کمبود اقلامی مانند مرغ و روغن یا سایر کالاهای اساسی در بازار و بر همین اساس. تامین کالاهای اساسی استان در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

وی افزود: با یکسان سازی قیمت ها، بازار نفت به تعادل رسیده است. از سوی دیگر محموله های نفتی خریداری شده برای سیستان و بلوچستان از کارخانه های سایر استان ها نیز حمل می شود که به دلیل فاصله زیاد بین استانی با کمی تاخیر انجام می شود. ما بودیم که با این اقدام اوضاع بازار آرام‌تر از قبل خواهد شد.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر مدیران استان با کارخانجاتی که کالاهای اساسی را دریافت کرده و اقدام به توزیع آن در بین مردم کردند، آشنا شده اند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان خوب است و مشکلی برای تامین مرغ، برنج، شکر و غیره وجود ندارد.

ما با کمبود کالا مواجه نیستیم

داود شهرکی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری نیز با تاکید بر اینکه در کشور با کمبود کالا مواجه نیستیم، گفت: با وجود اینکه عده ای در این زمینه تبلیغات بدی می کنند، مردم نگران نباشند زیرا اگر 4200 تن ارز تحویل دهیم. ، توانسته ایم کالا را تحویل دهیم، امروز که قیمت واقعی افزایش یافته است، می توانیم کالاهای بیشتری را تحویل دهیم و تحویل دهیم.

وی افزود: دغدغه عرضه کالا نداریم، با توجه به واقعی شدن قیمت ها، مردم نگران گرانی یا ارزان بودن کالا نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید