مشکلی که پایانی ندارد؛ آثار حفاری روی بدنه معابر زاهدان


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919667

شهروندان زاهدانی گلایه دارند که این روزها جاده های اصلی و فرعی کلانشهر زاهدان وضعیت مناسبی ندارد و از یک سو فرسودگی آسفالت و از سوی دیگر حفاری های مستمر فضای سالم کمتری را برای خودروها و مردم به وجود آورده است. بدون درد سفر کردن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهون ، در حالی که وضعیت معابر شهری یکی از عوامل تأثیرگذار بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها است، اما در سال های اخیر مشکلات زیادی دست به دست هم داده اند تا معابر و خیابان ها را آسفالت کنند. جاده های شهرستان زاهدان این مشکل ناتمام و ماندگار شده و روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.


ساماندهی و ارتقاء نوار حفاری، تسهیل در تردد شهروندان و خودروها و همچنین رفع دست اندازهای معابر شهرک ها، عملیات زیربنایی از خواسته های ساکنان زاهدان است.


برای عملیاتی مانند توسعه، اصلاح و تعمیر آب و فاضلاب، برق، گاز و یا تغییر کابل های مخابراتی، سرویس دهندگان و سازمان ها مجبور به ایجاد حفاری و برش در سطح معابر عمومی شهر هستند که این حفاری ها می تواند انجام شود. یکی از دلایل اصلی تخریب آسفالت معابر شهری است.


رگه های حفاری در نقاط مختلف شهر وجود دارد، انواع نقاط ناهموار و ناهموار به دلیل حفاری نامرغوب در شهر زاهدان تحمیل شده است و به گفته شهروندان با گذشت چندین ماه از انجام آن اقدام جدی برای ترمیم آن انجام نشده است. این حفاری ها این است که تعمیر آنها هزینه زیادی دارد.


تعمیر نوارهای خندق یکی از مهمترین خواسته های شهروندان بود چرا که کار را برای همه رهگذران پیاده و اسب و حتی افراد ویلچری سخت می کرد.


بیشترین تصادفات در شهر به دلیل حفاری های موجود رخ می دهد لذا باید برای این مهم در رابطه با حفظ جان شهروندان تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.



تعمیر نوارهای حفاری منطقه 1 به مساحت 3000 متر مربع


جمشید میری مدیر منطقه یک شهرداری زاهدان با اشاره به پروژه های جاری شهرداری در این منطقه گفت: اصلاح ترانشه ها و جدول معابر محلات یکی از درخواست های جدی شهروندان از شهرداری است. .
وی افزود: مرمت سه هزار مترمربع نوار حفاری منطقه به عنوان یکی دیگر از مطالبات به حق مردم طبق برنامه در حال اجراست که باید با همکاری دستگاه های ذیربط در موعد مقرر تکمیل شود.


مدیر منطقه یک شهرداری زاهدان بیان کرد: دستگاه های حفاری در تعمیر این محوطه های گودبرداری شده با شهرداری همکاری کنند.


وی ادامه داد: ارائه خدمات بهینه و رضایتمندی شهروندان از اولویت های شهرداری منطقه یک برای ارتقای چهره عمومی شهر است.


میری با اشاره به مشارکت مردم در اجرای امور شهروندی خاطرنشان کرد: هر چه شهروندان در حفظ و تداوم خدمات ارائه شده به ما کمک کنند، این خدمات دوام بیشتری خواهد داشت، بنابراین مشارکت و همکاری همه جانبه شهروندان همواره برقرار است. عامل اساسی در توسعه شهر ذکر شد که امیدواریم بیش از گذشته شاهد این امر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید