مشکل پوشش اینترنت 300 روستای لرستان حل می شود


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877455

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

صارمی گفت: مشکل پوشش اینترنت 300 روستای لرستان امسال حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محتبی صارمی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار کرد: اکثر روستاهای استان از حداقل فناوری ارتباطی برخوردار هستند اما برنامه ریزی برای توسعه و ارتقای سایت های اینترنتی موجود برای رفع مشکلات روستاهای بالای 20 خانوار در سال جاری انجام شده است.

وی افزود: در صورت تامین تجهیزات مخابراتی، این سایت ها به فورجی و تری جی مجهز می شوند. 1569 روستای بالای 20 خانوار در استان لرستان وجود دارد که مشکل ارتباط این روستاها باید حل شود. از این تعداد 300 روستا وجود دارد «که پوشش اینترنتی ضعیفی دارند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در سه ماهه نخست امسال هفت روستای خرم آباد، پلدختر و چگنی تحت پوشش و نوسازی اینترنتی قرار گرفتند و بقیه روستاها تحت پوشش تجهیزات قرار می گیرند.

صارمی در خصوص توسعه فیبرهای نوری گفت: این طرح در مسیر آزاد جاده خرمزل از گردنه دهلیج به پلدختر اجرا می شود و این مسیر تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار می گیرد که سرعت ارتباط را افزایش می دهد. کوهدشت، ویسیان به پلدختر و نورآباد نیز در دستور کار قرار دارند.

وی گفت: یکی دیگر از جاده های استان که در برخی نقاط فاقد آنتن بود، بزرگراه خرم آباد – اراک بود که در مقاطعی از مسیر تا شهر بروجرد حدود 12 کیلومتر از این مسیر فاصله داشت و شبکه نداشت. مقرر شد دو دکل مخابراتی در این مسیر نصب شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: یکی از این دو برج توسط همراه اول ساخته شده و دیگری توسط ایرانسل نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید