مصرف برق در استان مرکزی رکورد زد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودی در گفتگو با دیار آفتاب; وی بیان کرد: باران های موسمی و ابرهای همرفتی با ایجاد گرمای شدید و غیرقابل تحمل منجر به افزایش مصرف برق می شود.

وی تقاضای مصرف در هفته دوم مرداد ماه در کشور و استان افزایش یافته است و افزود: تقاضای مصرف در استان مرکزی در هفته سوم مردادماه نزدیک به 1300 مگاوات است.

وی تصریح کرد: در این شرایط لازم است در این روزهای گرم همه مشترکین برق به ویژه صنعت و کشاورزان تا 250 مگاوات در طرح های مدیریت مصرف برق دقت و همکاری لازم را داشته باشند و با همکاری و همفکری هزینه های غیرضروری به ویژه در زمان پیک مصرف را کاهش دهند. ساعت تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین با مجموعه برق استان ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: امیدواریم با صرفه جویی 10 درصدی مشترکان به ویژه مشترکان خانگی روزهای باقی مانده از تابستان را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

محمودی تصریح کرد: از استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف (13:30 الی 17:30 و 20:30 الی 23)، استفاده از نور روز، استفاده از لامپ های کم مصرف مانند SMD و LED، تنظیم دمای آسایش روی 26 درجه و استفاده از حذف کولرهای آبی و قرار دادن سایه بان روی کولرهای آبی یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای مدیریت مصرف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید